trizs77 Creative Commons License 2024.06.06 0 2 41870

Régi mániám, hogy a légszennyezés és általában a szennyezés elleni érharcosok az esetek 90+ %-ban buták, felkészületlenek.

Aki pedig nem (10%) azt nem akarják megérteni.

 

Pécsen is mint gondolom más városokban a légszennyezés és porszennyezés 25-33%-ért a közlekedés felel.

Pécsen lehet :

   - kb. 50.000 személyautó,

   - kb. másik 5000-8000 haszon gépjármű,

   - kb. 200 db autóbusz,

   - X db vonat,

 

A 200 db autóbusz (helyi + helyközi) a 33% -nak kb. a 2-4%-ért felelhet.

Ha a tündérke holnap lecseréli az összes helyi járatos autóbusz elektromos buszra, akkor a mai légszennyezettségi értékek 99%-a ugyanúgy marad.

 

Ha lennének mérő pontok Pécsen a csökkenés oly csekély mértékű lenne, hogy a műszerek ki se tudnák mutatni.

Talán az autóbusz állomások egyes sarkain kimutatható lenne.

 

Mégis a sötét zöldek fő harci terepe a városi busz elektromossá tétele.

A város vegyen 100 millió Ft.-/db ár helyett 200 millió Ft.-/db áron e buszt, mert úgy is fusssa, meg Pécs amúgy se tudja hová tenni a pénzét.

 

Az nem baj ha Pécs fő problémáit már megoldotta a város, és akkor a 184.-ik legfontosabb feladatként tényleg lecserélik a városi buszokat E buszra.

De az előző 183 fő feladattal már végeztek?

 

Amúgy a pécsi hőerőmű még mindíg eléget naponta kb. 25x40 tonna fát, hogy hőt termeljen?

 

 

 

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (41869)