Régi mániám, hogy a légszennyezés és általában a szennyezés elleni érharcosok az esetek 90+ %-ban buták, felkészületlenek.
Aki pedig nem (10%) azt nem akarják megérteni.
Pécsen is mint gondolom más városokban a légszennyezés és porszennyezés 25-33%-ért a közlekedés felel.
Pécsen lehet :
- kb. 50.000 személyautó,
- kb. másik 5000-8000 haszon gépjármű,
- kb. 200 db autóbusz,
- X db vonat,
A 200 db autóbusz (helyi + helyközi) a 33% -nak kb. a 2-4%-ért felelhet.
Ha a tündérke holnap lecseréli az összes helyi járatos autóbusz elektromos buszra, akkor a mai légszennyezettségi értékek 99%-a ugyanúgy marad.
Ha lennének mérő pontok Pécsen a csökkenés oly csekély mértékű lenne, hogy a műszerek ki se tudnák mutatni.
Talán az autóbusz állomások egyes sarkain kimutatható lenne.
Mégis a sötét zöldek fő harci terepe a városi busz elektromossá tétele.
A város vegyen 100 millió Ft.-/db ár helyett 200 millió Ft.-/db áron e buszt, mert úgy is fusssa, meg Pécs amúgy se tudja hová tenni a pénzét.
Az nem baj ha Pécs fő problémáit már megoldotta a város, és akkor a 184.-ik legfontosabb feladatként tényleg lecserélik a városi buszokat E buszra.
De az előző 183 fő feladattal már végeztek?
Amúgy a pécsi hőerőmű még mindíg eléget naponta kb. 25x40 tonna fát, hogy hőt termeljen?