APT Creative Commons License 2024.06.06 0 0 19248

Ez egy eléggé masszív, betétjáratos szerkezet (nekem ennek a cseh, Pragotron-féle után-gyártásából van egy), ugyanakkor forgatja több áttételen keresztül az időpecsétekhez szükséges masszív segédszámlapokat - szinte biztosra vehető, hogy csúnyán el van már szennyeződve, és ezen semmiféle kenegetés sem fog segíteni. Ezt az órát ötévente szét kellene borítani, teljesen kitisztítani, újra kenni - és nyilván ez nem történt meg. Emiatt egyébként már komolyabb kopások sem kizárhatók - és akkor egy sima szerviz nem is biztos, hogy elég.

A "fénykorában" versenyóraként eleve csak úgy lehetett használni, hogy frissen leszervizelés után hitelesítették, és egy ilyen hitelesítés emlékeim szerint 2 vagy 3 évig volt érvényes, utána szervizelés-hitelesítés megint...

 

Az ráolajzásos "felélesztést" egyébként jobb is nem erőltetni, mert kopott és elszennyeződött óránál ideig-óráig működhet, viszont még jobban kopik...

 

A mai világban az a sajnálatos, hogy egy ilyen óránál egy korrekt, alapos szerviz már gazdasági totálkár, nehezen szerelhető, összetett mechanika, teljesen szétkapni és korrekt módon kipucolni kétnapos munka, ha még hibák, korrigálandó kopások is vannak, még több idő - ezt már a "nyugdíjas órásbácsi" sem csinálja meg, nem, hogy ötezerért, de már huszonötért sem...

Előzmény: vala_ki111 (19246)