Il Leone Creative Commons License 2024.06.05 -1 8 35603

Erősen az érveléstechnika hiányára vall, hogy ha egy általad felvetett logika alapján indokolsz valami mellett, aztán ha azt szembefordítják veled, akkor hozakodsz elő új szempontokkal.

 

Erősen a vitakultúra hiányára vall, hogy nem veszel figyelembe semmit, ami a világképeddel ellentétes, és éppen ezért szándékosan egy olyan hozzászólásra válaszolsz, aminek az elején előre leszögezem, hogy Irónia és demagógia.

 

Értem én, hogy nem tetszik, ha bárki görbe tükröt állít elénk, próbálva felhívni a figyelmet olyanokra, amikre nem gondol, de attól az még egyáltalán nem lesz kevésbé valid.

 

Továbbra is problémának tartom, hogy a 23 kerületből ki van pécézve egyetlen egy darab, amivel havonta talán egyszer találkozol/találkoztok, vagyis csak mintavétele van, erről meg tankönyvek tucatjai vannak, hogy mennyire félrevezető ritka mintavételek alapján megítélni valamit/bármit, és ami talán a legfontosabb az éves szinten 150+ milliárd forintba kerülő üzemeltetési oldal mellé tegyük azt az egyszámjegyű millió forintot az első évben, amit meg lehet takarítani azzal a három darab járattal. Tehát érdemi kiadáscsökkenés nem történik. A három járat teljesítményéből semelyik gerincjáratot nem tudod érdembe és érezhetően sűríteni.

 

Azt sem akarod megérteni és elfogadni, akárki is írja le, hogy ez egy közszolgáltatás, amire szükség van, olyan helyeken is, amik bizonyos szempontok szerint feleslegesnek tűnhetnek.

Apró megjegyzés, hogy jellemző technika, hogy nem a szempontrendszer van előbb, hanem a prekoncepció alátámasztására készül a szempontrendszer, így aztán nagyon jól meg lehet mutatni, hogy lám, ezen szempontok alapján mely járatokra nincsen szükség.

 

Alapvető probléma, hogy nem azzal kezdődnek a párbeszédek, hogy a szempontrendszert vitatják meg és tisztázzák, majd véglegesítik, hanem azonnal az intézkedések jönnek.

Erre egyébként kiváló példa a 42-es villamos meghosszabbításának terve, ahol nem az volt az alapkérdés, hogy hogyan lehetne javítani a Havanna és a Gloriett lakótelep közösségi közlekedési kapcsolatait, hanem, hogy hogyan lehet elkerülni a 42-es villamos megszüntetését.

 

Az, hogy a BKK sutyiban ritkított a a 15-ös buszt, azt ne vegyük valid valaminek, egyébként a Boráros térről a reggeli csúcsban nem egy, hanem két órában is és a délutáni csúcsban is egy órában 10 perces követés van.

 

A gyaloglási hajlandóságról pedig annyit, hogy teljesen egyéni döntés és preferencia, nincs két egyforma eset, és én abba a felső 5%-ba teszem, akik elég sokszor választják a gyaloglást.

Csakhogy pont a saját példám mutatja meg, hogy a gyaloglás választása olyan, mint a rezervációs ár, minden pillanatban más és más a hajlandóságom a gyaloglásra.

Pl. rendszeresen járok egy szolgáltatóhoz és amikor odafele megyek, akkor hajlandó vagyok 1,2 km-t gyalogolni, viszont amikor onnan jövök el, akkor már inkább várok akár 10 percet is egy olyan buszra, ami a lehető legközelebb visz az átszállási ponton a másik járműhöz, amivel onnan folytatom az utamat.

Mindeközben egy másik rendszeres relációban mindig inkább a 100 méterrel hosszabb gyaloglást választom, mert a preferenciáim alapján inkább azt választom.

 

Most pedig egy erőteljesen más aspektusból nézzük meg, hogy a 217-es busz Kőér utcai megállóhelye helyett, ha a Richter Gedeon megállóig kell eljutni gyalogosan a 151-es buszhoz, akkor azt hogyan tudjuk megtenni.

 

 

Innen indulunk:

 

https://www.google.hu/maps/@47.4776993,19.1380164,3a,75y,143.81h,85.24t/data=!3m7!1e1!3m5!1sEee4LG8zclZI5u7yMtVSxA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DEee4LG8zclZI5u7yMtVSxA%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D143.81079285265417%26pitch%3D4.762855975889877%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

 

Máris látszik, hogy a Kőér utcán nincs kijelölt gyalogátkelőhely a túloldalra, sebaj.

 

A Kőér - Cserkesz kereszteződésben az egyik oldalon a járdának vége:

 

https://www.google.hu/maps/@47.4761334,19.1366909,3a,75y,228.08h,79.15t/data=!3m7!1e1!3m5!1sp__-jXekF3j_eFnLbzfPjA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dp__-jXekF3j_eFnLbzfPjA%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D228.08448381088212%26pitch%3D10.85358559875462%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

 

Sebaj, a túloldalon legalább van egy keskeny járda végig, csak ne parkoljanak rá itt:

 

https://www.google.hu/maps/@47.4754736,19.1361549,3a,75y,133.55h,75.68t/data=!3m7!1e1!3m5!1sevinAtf2qGilnyS5zZGvQw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DevinAtf2qGilnyS5zZGvQw%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D133.5537873553037%26pitch%3D14.320001129338436%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

 

Gyömrőin át a túloldalra ezen az átkelőn lehet átjutni:

 

https://www.google.hu/maps/@47.47392,19.1348574,3a,75y,149.46h,91.96t/data=!3m7!1e1!3m5!1sz9_6UF7uX3ucUGaob2lM6Q!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dz9_6UF7uX3ucUGaob2lM6Q%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D149.46058594873702%26pitch%3D-1.9586831826467659%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

 

Ha diplomatikusan szeretném megfogalmazni, nem túl gyalogosbarát, és nem túl biztonságos.

 

Máris a túloldalon vagyunk, a buszmegállóban, ahol sem az esőtől, sem a naptól nem véd semmi.

 

https://www.google.hu/maps/@47.4738018,19.1349198,3a,75y,138.66h,85.3t/data=!3m7!1e1!3m5!1soKPuqQDlm1yGgeJvU3GkMQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DoKPuqQDlm1yGgeJvU3GkMQ%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D138.65895092516453%26pitch%3D4.695138757506456%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

 

A Kőér - Gyömrői sarkon a parkolón át levágva az utat ez kb. 575 méter megállótól megállóig.

 

Azt feltételezve, hogy az utasok nem a megállóban teremnek és nem is szublimálnak a megállóba érkezéskor az az 575 méter séta lehet kevesebb is, meg lehet több is. Nyilván, ha kevesebb az csak jó, de ha több, akkor már azért elég kényelmetlen távolságról beszélhetünk, és itt nem az a lényeg, hogy te vagy én mennyit vagyunk hajlandóak sétálni, vagy, hogy milyen feltételek mellett mekkora távolságot vállalunk be gyalog, mert van olyan embertársunk nem is kevés, akiknek a 200 méter megtétele is sok.

 

Előzmény: Zugbegleiter (35602)