Il Leone Creative Commons License 2024.06.03 0 3 348796

A Victoria line járműtelepe nem a vonal két végállomásából ágazik ki, hanem az északi végén Seven Sistersnél, ami egy elég komplex állomás, és valóban nincs szintbeni keresztezés a járműtelepre való ki vagy az onnan a vonalra beállásnál.

Ha Budapesten hasonlót keresnénk, akkor kb. a 3-as metró Határ úti állomása.

 

Mind Brixtonban, mind pedig Walthamstow Central végállomásokon a peron mögött van annyi vágány, ahol félre lehet állni pl. műszaki hibás szerelvénnyel, vagy a csúcsidő végével, de az csak félreállási lehetőség, ezért nincs is bak a vágányokon a peron végeknél.

 

A járművezetők nem sétáltak/sétálnak, folyamatos váltás van. A vonalon korszerű automata vonatvezető rendszer van, vagyis a járművezetőket akár el is lehetne hagyni, de korábban, amikor még nem volt teljesen automata a vonal, akkor is nagyon sűrűn jártak a vonatok. Akkoriban a végállomásra beérkező vonat megállt, ajtót nyitott, a járművezető deaktiválta a vezetőállást, kiszállt és a peron végén volt (sőt még ma is megvan) egy gomb a falon, amit megnyomott, ezzel jelezte a másik végén lévő járművezetőnek, hogy ő deaktivált, és lezárta a fülkét és kiszállt a vonatból.

Előzmény: Fizolti (348795)