Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.31 0 3 348780

Szóval akkor az érdekes részek.

 

A Vihar utcából, balrakanyarodó sávból érkezve (ezt csak azért rakom be, mielőtt még a 2. kép alapján valaki pirosozással vádolna meg):

 

 

A 2. képen látható a gyalogos-kerékpáros zóna (övezet) jelzőtábla, node, meddig tart?

 

 

Ha a nyíllal jelzett irányba terekek tovább a járdán, az még a zóna (övezet) része, vagy a kép bal felén, elsőbbségadás kötelező táblával kombinált verziója megszünteti az övezetet a nyíllal jelölt járdán is?

 

 

Igénytelen vonalvezetés - jött az ember a sárga vödörrel, és úgy gondolta, a sréhen futó szegély pont jó lesz a kerékpárútba. Átlagos városi bringánál nem gond, de pl. egy keskeny gumival okozhat gondot.

 

 

Kiálló, fém fedő, ez az átadás óta ilyen. A műanyagoszloppal a sáv közepén az echte fővárosi "fejlesztés" hangulat. Ez nem azért ilyen, mert szolidaritási adó, hanem azért, mert ez az igénytelen fővárosi banda kilóban méri a kerékpáros infrastruktúrát. Minőségben biztosan nem.

 

Műszaki átadás-átvétel volt? Ki engedte ez így?

 

 

Szentlélek tér. Az Árpád hídról érkező bringás (elsőbbségadás után) bele van vezetve a szemben érkező kerékpárosokba. A piros átlós nyíl jelzi, hogy itt a hídról érkezvén átlóban kell átmenni az útkereszteződésen, hogy az út helyes oldalára kerülj. Különösen izgalmas, hogy a kialakítás miatt a képen látható autó irányából érkezők nem nagyon értik meg, hogy a kereszteződésben" a hídról érkező kerékpáros egyenesen kel át, ők pedig balra kanyarodnak, így a hídról jövő kerékpárost is el kellene engedni. Persze, ha a hídról jövő kerékpáros a Flórián tér felé megy, akkor egyenesen fog átvágni, a kocsi jobb oldalára kerülve - az egy kerékpár széles sávba.

 

 

Szentlélek tér - na, ezt itt jól benéztem, mert van irányjelző tábla, de ezt csak a videóban láttam meg utólag, mert a valóságban olyan magasan van, hogy totál elkerült a figyelmem. Ráadásul semmi előjelzése nincs, így a nyitott kerékpársávban tempósan haladva a jelölt "S" kanyar fel a szegélyre elég meredek. 

 

Amúgy lenne hely nyílegyensen és egyértelműen felvinni az infrát, csak ahhoz már nem elég a sárga festék:

 

 

Ez a kis szegély mögött járda gyalogos szempontból felesleges, senki nem járja nyilván, így itt tök egyenesen fel lehetne vinni a kerékpárútra a bringásokat - ami persze 50 méterrel odébb egy karámban véget is ér, hogy annak a túloldalán, 20 méterrel később osztott gyalog- és kerékpárútként folytatódjon.

 

 

Ez pedig itt az új sáv egyetlen és veszélyes szépséghibája - a járdasziget miatt elfogyasztott kerékpársáv. Végig védve vagy, de azért fordulj hátra 180 fokot és ellenőrizd, hogy tudsz-e sávot váltani - számomra teljességgel érthetetlen, hogy itt miért nem volt értelmes beavatkozás. Ja, de, mert ez így sárga festékkel és táblával megúszható volt.

 

A Magyar Kerékpáros Klub pedig csak kussol, egyetlen egy esetben sem álltak ki az elmúlt 5 évben a szar infra ellen.

Előzmény: Il Leone (348701)