misinator Creative Commons License 2024.05.29 0 1 2121

"...Hát igen, rengeteg beleölt pénzzel és fejlesztéssel marginális kibocsátás-csökkenést kisebb leadható maximális teljesítmény mellett elérni "nem nagy kunszt"..."

 

De a CVVD bevezetésével nem lett kisebb a teljesítmény ugyanúgy 100, 120 lóerő lett, mi több lett 170 helyett ugye 200 Nm-es változata is - nyilván jóval drágábban gyártva.

 

Most az (is) lett a továbbfejlesztés a kisebb teljesítmény mellett, hogy kidobták a CVVD-t, maradt a két "okoskerekes" ma már hagyományos vezérlés - nyilván áthangolva. Érdekes módon hasonló verzió eddig is volt, pl. az eddigi Konában pl. 2023-ban, Smartstream volt, de CVVD nélkül!

Legalábbis  az autocatalog szerint:

 

 https://www.automobile-catalog.com/car/2023/2980970/hyundai_kona_1_0_t-gdi_120_2wd_6imt.html#google_vignette&gsc.tab=0

https://www.automobile-catalog.com/car/2023/2980985/hyundai_kona_1_0_t-gdi_120_2wd_7dct.html#gsc.tab=0

 

Gondolom a Smartstream más továbbfejlesztései mégis benne voltak: befecskendezés, hűtés, stb., stb.

 

Tehát az I20-ban, I30-ban volt CVVD, a Konában nem!

Mondom, legalábbis az autocatalog szerint...

 

Ha ez pontos információ, akkor ebben a variálásban mi volt a ráció!?

Mert azt még megérteném, hogy az I30 "magasabb polcon" van (belefért az árképzésbe), mint a Kona, de az I20 nem!

Most viszont az I20-ból is eltűnt a CVVD a gyári cseh honlap szerint.

(Eltört a nyelvem és most gipszben van, mire megtaláltam, de olyan hosszú linked ad, hogy én nem tudom beilleszteni)

 

...most már csak - nagyon ravaszul kérdezve - azt lenne jó kipuhatolni, hogy egyszerűen csak túl drága volt gyártani/a hálátlan vevőkért kár volt a buzgalom vagy már jöttek e elő az idő múlásával és/vagy kilométerek szaporodásával meghibásodási problémák?

 

Nem lenne szerencsés, ha erről a motorról is az derülne ki, hogy mondjuk a gari lejárta után ugyanúgy kukák, mint a hírhedt TCE motor, innen érdemes elolvasni, egy horror:

Papíron jó lehetne az 1,2 DIG-t és az 1,2 TCe

 

https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2024/01/20/hasznalt-auto-nissan-pulsar-hasznaltteszt-nissan-pulsar-2014-2018/#google_vignette

 

Előzmény: sure (2119)