prOBIgy95 Creative Commons License 2024.05.29 0 1 26696

Azt nem állítottam, hogy tökéletes volt a rendszer. Bár az kétségtelen, hogy a maga béna módján ugyan, de a "zónákra osztás" akkoriban már megtörtént (városon kívül/belül).

Mai szemmel a (vár)megye és országbérlet világában már jobban megoldott az ilyen jellegű integráció, a Budapest-bérlet pedig logikusan csak a városhatáron belülre érvényes, ahogy mindig is.

Ez egy összetett rendszer, nem mi itt a fórumon fogjuk megfejteni a tökéletes megoldást és kidolgozni annak az alkalmazási módját. Szerintem is megvolt a maga kényelmetlensége az akkori rendszernek, lehetne azt ma is okosabban csinálni, ez mind a résztvevő települési önkormányzatokkal való megegyezésen múlik.

De azt továbbra se feledjük, hogy olyan járatokról beszélünk, amelyek alapvetően Budapest belterületeit tárják fel, adnak releváns és fontos kapcsolatot (lévén gerincvonalak), és ezen járatok "meg lettek hosszabbítva" a városon kívülre egyszer régen. Tehát akárhogy is nézzük ezek budapesti járatok, nem volánbuszok.

 

Törvényileg Budapest az egyetlen város, amely KÖTELES fenntartani a saját tömegközlekedését, abban azért mégiscsak van logika, hogy ha másik, szomszédos településre is kimegy a járat, a külső szakaszra más díjszabás vonatkozzon.

Előzmény: Peti817172M (26694)