DZA242 Creative Commons License 2024.05.28 -4 2 26695

Egyértelmű, hogy az itt, oda közlekedő buszok a főváros forgalmának részesei, nem "állami" forgalmat bonyolítanak le. De hasonlóan Solymár vagy Üröm/Pilisborosjenő sem arról ismert, hogy Dorog vagy Esztergom felé lenne a meghatározó a forgalma. Vagy Gyál, Budaörs, Pilisvörösvár és még sorolhatnám. Ezek a vonalak egyértelműen Budapest vonzáskörébe, ellátási rendjébe tartoznak, semmi értelme, hogy itt a Volán-MÁV csoport lássa el a közlekedést. 

 

Akkor ilyen logikával bővítsük a kört: Monor, Szigethalom, Érd, Biatorbágy, Zsámbék, Szentendre, Dunakeszi, Gödőllő is erősen Budapest vonzáskörzetébe tartoznak, ott mi értelme van, hogy a MÁV-Volán csoport látja el a közlekedést? Valahol húzni kell egy határt, és ahogy bővítjük, jön a következő, míg a végén eljutunk oda, hogy de Székesfehérvár miért nem?

 

Törökbálint jó példa: a 172-173-272-es járatoknak a végállomáson kívül egyetlen megállója van csak BP területén belül, egy Szentendre-Budapest járatnak is több megállója van a városban.

 

Ha megfelelő módon működik a közlekedésszervezés, az utastéjéjoztatásnál simán át lehet adni az adatokat a BKK felé (és vissza), hogy közös felületen jelenjenek meg az adatok. Nagyjából már most is tudja a Futár, gyakorlatilag szinte mindegy, hogy milyen színű busz érkezik a Budakeszi úton, jelzi. Akkor nem mindegy, hogy kék, sárga, fehér, vagy teszem azt rózsaszín?

Előzmény: John Howard (26691)