svgyula Creative Commons License 2024.05.28 0 0 52652

Szia! A biztosíték tábla nem jó ötlet! Oda a hátul rádugott csatlakozók mellé nem igen tudsz másik fogyasztót

berakni. A vezetéket megbontani pedig nem szerencsés. Az autórádiónál kell lenni egy ACC megnevezésű vezetéknek. Ez elméletileg a szabvány szerint egy kapcsolt 12V. Figyelni kell mert van ott(kellene!) egy állandó 12V is ez a memória részre, hogy megmaradjanak a tárolt adatok, előbbi a rádiót és a végfokot látja el árammal, amikor van gyújtás. Én a magam részéről egy közvetlen szálat hoztam el a gyújtáskapcsolótól és egy sorkapocsba rögzítettem a kesztyűtartó mögött. Innen üzemel pár olyan cucc ami nem a gyári felszerelés része.

Van időzítő ami a beállított idő után ezt az egészet lekapcsolja. Pl a kamerás menetrögzítő nem kapcsol ki azonnal hanem még a parkolóban is rögzít amikor kiszállok. Ez már kicsit bonyolultabb megoldás de nekem kellet a rádió miatt azt csak 15 percre lehet beállítani és ha tovább voltam egy helyen akkor meg kellett várni a teljes indulást gyújtás alatt mire indíthattam a gps részét. Az időzítővel már nincs ilyen gond. Valami hasonlót használnak a mostani autóknál ezt valami Echonomic(?) módnak csúfolják. 

Előzmény: a_motor (52651)