DeAgostini Skoda Fabia:


Meglepődtem mikor a cseheknél elindult egy Skodás sorozat.
Többször is felvetettem hogy nálunk se lenne utolsó egy Suzukis, noha az nekünk nem saját autómárkánk mint a cseheknek a Skoda, de szerintem minden országban érdemes felmérni az igényeket és indítani hasonló sorozatokat, mely gyártmányok-típusok népszerűek-ismertek voltak.
Meglepődtem mikor láttam hogy ebben a sorozatban is lesz ez a Fabia, noha nem mondok talán újat hogy várható volt, de mégis érdekesnek találtam a dolgot, ugyanis Fabia modellt maximum a Kaden változatban lehetett sokáig találni, majd jött az Abrex(Hongwell de abban csak a kombi) és a Kaden nem olyan rég ismét elkezdte gyártani őket.
Múltkor kaptam is szét egyet és kb 5 perces meló volt a szétkapása, szóval remekül megcsinált modell.
Ivkovic Péter cimborám számára le is adtam a rendeléseket hogy mely típusok érdekelnek és ez is köztük volt.
Így a börzén első utam természetesen körbevezetett, de utána rögvest mentem fel az emeletre, ahol lenni szokott, hogy átvegyem a kicsikét.
Mostanság úgy veszem észre hogy pl a Made In Bangladesh gyártmányú modellek sokkal jobbak már mint a Made in China változatok - ez is - mert a Skodáknál nem egyszer vannak hibák sajnos és figyelni kell hogy az ember ki tudjon fogni egy jó példányt.
Ezt is gyorsan szemrevételeztem és nem találtam hibát, de mégis később találtam, noha nem annyira nagy dolog.
Elől szép kis lámpákat kapott, alatta ezüst égőhelyes kialakítással és kis irányjelzős beütéssel.
Alul két ködlámpa és szép az Octavia-s hűtőmaszk is, rajta rendesen a szép Skoda logóval.
Kapott fekete kilincsfestéseket és a díszítőcsík is ki lett emelve.
Ami rejtély számomra az az, hogy az oldalirányjelzők miért lettek feketék, vagy ha az hát nem is az, hanem mondjuk az ezüst az oldalirányjelző, akkor mi ott az a fekete dolog.
Hátul szépen és reálisan kialakított hátsó lámpák, szép kis Skoda logó, a FABIA felirat is a megfelelő betűtípussal kiírva.
Sajnos a sárga szín miatt a lámpa környékén annyira nem kivehető a forma, így talán a szín nem a legjobb.
Fentre kapott egy antennát is.
Gondoltam ha már úgy is említettem és a vitrinemben amúgy is ott van, kapjuk hát elő a Kaden változatot.
A Kaden kb a 2000-es évek körüli kiadás, de már akkorra is - és azóta is - kuriózum egyes gyűjtők körében, mert van hogy egy adott márka adott típusát később kihozza más is, Fabia modellek viszont csak a Kaden gyártó kínálatában jelentek meg, ráadásul már akkor sem valami silányabb kialakításban.
Később ugye az Abrex(Hongwell) kihozta szintén a kombit, de a Kaden mind3 változatban kihozta a típust.
Hatchback, kombi, sedan.
Látható hogy ugyanúgy üveglámpákat kapott anno a Kaden is, aminél kissé erőteljesebb vagy nagyobb a kialakítás.
Persze irányjelzős kialakítás nincs benne, de akkor ez még nem is volt talán elvárt.
A hűtőmaszk ugyanúgy külön kis krómos elem.
A Skoda logó mindkettőn látható, de azért mégis nem egy év különbség van a kettő között, így az Altaya/DeA változatnál jobb az embléma, de tekintve hogy a Kaden nem mai darab, elismerésre méltó hogy annál is meg lett csinálva.
A Kaden ugye mivel nem mai, nem olyan szép rajta a logó, de ezt - korából eredően - nem lehet neki hibaként felróni.
Több mint a semmi.
Ráadásul mivel múltkor szedtem szét egyet, alapjában véve szerintem a formaöntvényen sem változtattak semmit, mivel a Kaden változatnál a rendszám-díszítőcsíkos elem külön berakás, ahogy a ködlámpák is, míg utóbbi Altaya/DeA változatnál szintén külön berakott elem és ködlámpás kerültek bele.
Oldalnézetből is láthatók azért a különbségek.
A Kaden változatnál kapott ezüst irányjelző pöttyöt, a gumikon kívül még a méret is fel van tüntetve, elegánsabbak a tükrök is.
Az Altaya/DeA változatnál fekete lett az oldalirányjelző - vagy alatta ezüst, de a fekete továbbra se tudom akkor micsoda - a tükrök némileg kisebbek.
Persze a mostani DeA változatnál láthatók a tárcsafékek a felnik mögött.
A hátsó lámpákra nincs panasz egyiket illetően sem.
Ezt már akkor is imádtam a Kaden változatnál hogy szépen megcsinálták.
Nem festve, vagy nem csak egy sima piros berakást tettek bele, hanem kapott két kis króm matricát, ami az átlátszó tolatós és irányjelzős részt hivatott imitálni.
Ezt a mostani Altaya/DeA változatnál is szépen megcsinálták, noha igaz itt már maga a lámpa kialakításában, elvégre is kb két évtized a különbség a két modell között, viszont az újságos sorozatos példányoknál maga a kialakításával van baj, hogy nem elkent végek vannak belül, hanem peckes behelyezéses módszerrel vannak beillesztve.
A Kaden Fabia példányoknál egy valamit nem szerettem: az pedig a gumik vastagság-szélessége.
Szerintem ezen a fronton kissé nagyobbak-vastagabbak lettek mint kellene, de a lekonyuló kipufogó már akkor is tetszett, ahogy az is hogy kapott - ha nem is rendszámot - legalább egy típusnevet és fent az ablakra egy féklámpa csíkot is.
Azt persze mondanom sem kell hogy a hátsó lökhárítóban a fekete díszítőcsík szintén külön kivehető elem.
Ahogy már előzőleg említettem, gyanítom semmit nem változtattak a manapság gyártott, újra kihozott formaöntvényhez képest, mert a maiaknál is ugyanúgy kis külön berakás a kis krómos Skoda embléma, ahogy még ennél is.