Lovrin Creative Commons License 2024.05.21 -8 3 348522

Most népszerűtlen leszek de jövök megideologizálni miért hajt át a biciklis a piroson. Tudom a szabály az szabály de ha aki tervezte a közlekedési rendet, csak az autóforgalomra szabta azt, annak egyenes következménye lesz hogy más csoportok nem fogják magukénak érezni. Ez bárhol így van, pl ha a vasút csak a forgalmi-üzemi szempontokat veszi figyelembe a gyalogos útirányok tervezésekor az utasok inkább átugrálnak a síneken.

 

Biciklisként alapvetően nem akarja elüttetni magát az ember. De van amikor a szabály betartása rosszabb körülményeket jelent. A biciklinél ez leginkább ahhoz köthető hogy a biciklis menetdinamika totál más. Vegyünk egy átlag zöldhullámot, valami nagyobb csomópontnál megfogja a lámpa a főutat, addig az összes közeli keresztirányú utcából kiengedjük azt a 2-3 autót. Ezek csak azért lámpás kereszteződések, mert ha nem azok lennének, a főút forgalma elállná a kereszteződést amikor tele van.

 

Ha biciklisként ilyenkor kivárod a zöldet egy kis utcánál, pont akkor tudsz indulni amikor megérkezik melléd az előző lámpától már legalább 50-nel haladó kocsisor és a lehető legnagyobb sebességkülönbség van köztetek amikor gyorsítassz ki /és jobban imbolyogsz/. Ha elcsalsz egy "kis" lámpát - miután elment az a 2-3 kikanyarodó autó, nem várod ki az ütemet, már pirosban átgurulsz - akkor nyugodtan tudsz felgyorsítani, pont két kocsihullám közötti "légüres térben" közlekedsz, sokkal kevesebben előznek rád és kicsi lesz a sebességkülönbség akkor is.

 

Másik eset: zebrás átkelő, mondjuk villamosmegállóhoz, azintúgy ha átcsorogsz rajta amíg a gyalogosnak zöld, te biciklivel nem okozol nagy veszélyt a gyalogosnak, alapvetően csak azért van ott lámpa hogy a 2 tonnás fémdoboztól mentesítsük a zebrát. (Közben van olyan zebra is amire nyugodtan ráengedünk kanyarodó autókat miközben a gyalogosnak zöld...) ehhez képest átcsorogni biciklivel nem jelent nagyobb veszélyt a gyalogosra nézve. Biciklisként megint azt nyered hogy a hátad mögül gyorsító autóforgalom nem fog zavartatni amíg kigyorsítassz és valszeg a következő lámpához megint jól érkezel. /alapvetően úgy akarod elkapni a zöldhullámot hogy a zöldek végét kapd el/

 

Ezután ott van még a kisívű jobbkanyar esete, és az ehhez hasonló becsatlakozások, ahol vehetjük úgy hogy a csatlakozó úton megint csak nem keresztezel autós forgalmi sávot tehát az autónak piros de te nem leszel nagyobb veszélyben jobbszélen csorogva ha csak nem jön a másik úton is biciklis akinek zöld van. Erre a budafoki-bogdánffy keresztezés a példa déli irányba, itt felfestett sárga csíkokkal még legalizálták is  félig már a járdára felvezetve.

Előzmény: trizs77 (348505)