JarnoTrulli Creative Commons License 2024.05.18 0 0 21532

Ha már DTM:

 

idei FCY alkotta káosz sokaknál kiverte a biztosítékot nem véletlenül, hiszen mindkét versenybe beleszólt. HRT-nél ill. annak főnökénél Fritznél főleg, hiszen Stolz egy győzelmet bukott.
Állítólag tavaly Lausitzring után döntötték el, hogy az idei évre változtatnak, mert ott az volt a kritika, hogy egy teljes pályás sárga alatti kiállással durván le lehetett rövidíteni pályát, hiába vitték le a sebességlimitet akkor 50-re. Megoldás lehet most a lassú zóna visszahozatala a régi érából ami 2015-18 közt volt érvényben.
Fritz lett a fő szószóló, szerinte 85 százalékkal visszább lehetne fogni a mostani szerencsejátékot így. 5 pontban is felsorolta miért lenne jó visszahozni ezeket a zónákat és érvelt a legegyszerűbb dologgal is: átlag nézőnek ez átláthatatlan, hogy látja kik csatáznak az élen, majd hirtelen teljesen más lesz a sorrend, és olyanok vezetnek 30-35 másodpercekkel akik addig sehol se voltak. 
Tomczyk ezt a 10 másodperces visszaszámlálást szedné ki, mert ezzel is időt kapnak a "meneküléshez" és 5-re vinné. 

Manthey Porsche az egyetlen akiknek jó ez így ahogy van, és több versenyt még adna ennek az egésznek. Szerintük az oscherslebeni boxutca is kellett ezekhez a 30 mp feletti előnyökhöz.

 

 

Ha már Oschersleben, az első kanyart is sok kritika érte Fritz ezen is változtatna. DTM és ADAC GT-ben is nagy balesetek voltak ott. Anyagi kár az ADAC GT-ben Holzeméknél volt jelentős, 100.000 euróról is beszélnek. Itt is visszatérnének egy régebbi kialakításhoz ami 2007-15 közt volt ott. Akkor meg pont azért változtattak, hogy több előzés legyen.

Oschersleben egyébként szép nézőszámokat hozott, 42 ezret a tavalyi 35 ezer után. Állítólag 2 hónnappal a hétvége előtt már eladták a jegyeket, majd márciusra felhúztak egy újabb lelátót is. Tavaly a kevesebb nézőszámot a pünkösdre fogták, és hogy a széria 2015 óta nem járt arra.
ADAC részéről Voss elmondta, hogy minden pályát ha néznek 25 százalékkal több jegyeket adtak el már most átlagban mint tavaly. És kiemelte, hogy pont a legdrágább jegyeket viszik el először. 1-es kategória ami kapós. (számozott ülőhely, fedett, és közvetlen LED fal előtt) - pont ilyen megyek én is már 3. éve :)
Ilyen kategóriában már csak a Norisringen, Zandvoortban és Nürburgringen van elérhető. Szerinte az is hátráltatta őket tavaly, hogy késve vették át a szériát és a jegyeket se tudták korán árusítani.

 

 

DTM egyik betétfutamát a BMW M2 Cupot mégsem sikerült megmenteni a Project1 csődje és ADAC átvétel után. 1 héttel a rajt előtt törölték. Kevés nevezés is érkezett, és ugye a Project1 csődje miatt a bizonytalanság is közrejátszott ebben. 2025-re tervezik feléleszteni újra. Betétfutamként több helyről így kiestek, de ezzel a "csodálatos" elektromos NXT Gen Cupokkal fognak több helyre menni. Eredetileg csak Norisring és Hockenheimi fordulón lettek volna és most hozzácsapták Nürburgringet és Sachsenringet is.