"Ráadásul ad 1.) a repülés eleve vissza fog szorulni hosszú távon, vagy zöldadózás, vagy csak simán a kerozin drágulása miatt 2.) 10 év és jönnek majd a városi drónok, eVTOL (épp Kínából is), a nagy monolit repterek szépen lassan szenvedni fognak a decentralizálódástól 3.) az 500 milliós kecóban héderelő népség lesz az első, amelyik pont ezt a prémium service-t akarja majd a feneke alá luksziérzéssel, a 800 Ft-os MÁV-Start jegy helyett."
Van ebben valami, de ne egy tömegeket kiszolgáló magasvasutat képzelj el, inkább egy lanovka-szerűt.
az 500 milliós pecóban héderelő népség igényét elégíti ki, nem a tömegigényeket.
Ettől párhuzamosan simán megépülhet a Vitézy-féle normál nagyvasúti leágazás is. Állami!EU-s pénzből
(A (speed) lanovka arab/kínai magánpénzből!)
"Ha az egészet szigetüzemű magasvasútra tennéd, eleve már KÖKI-n kellene a Sibrik Miklós felüljáró felett egy kb. 6 emelet magas viadukt, utána meg végig... meddig is? Valameddig. Legyen 10 kilométer magasvasút, betonlábakon a 100a mellett, felett, ki tudja."
Szerintem a nyomvonal Kőbánya, Maglódi út, Zugló, Nagy Lajos kir. útja felett lehetne egyre emelkedő magasságban (Maxi Dubaj 10. emeletén is lehetne a végállomás, egy igen magasnak tervezett épület tömbről van szó!)
Tehát az 500 milliós pecóban héderelő népség helikopter helyett használná a saját külön vasút kötött pályás eVTOL (?) összeköttetését. Még a luxustaxi sem elég gyors/jó ezeknek, bár M3/M0/M4 nem rossz útvonal.
A tervekben szerepel a gyorsforgalmi út felújítása, több sávosítása is. Szerintem a legköltséghatékonyabb megoldás egy középperonos reptéri busz/metró állomás kiépítése lenne ezzel egy időben.