f_k Creative Commons License 2024.05.05 -1 1 36614

Van egy igen jó forrásom, de van saját gyűjtésem is.

 

FHÉV

 

Fertőszéplak-Fertőd

 

Fertőszéplak, Sarród megállóhelyeken nem volt jegykiadás, a vonaton történt a jegyértékesítés:

Mikor létesülhetett a sorompó?

2003-2004-től lett fénysorompó?

 

Sarród mh.

Általában napi 2-3 vonat közlekedett.

1920 után az új államhatárok meghúzása után lett volna igény a mai Fertőszentmiklós és Fertőszéplak valamit Sarród felé a gyakoribb vonatközlekedésre amit a Gysev nem tudott teljesíteni:

1938-as lista, A Fertőszentmiklós Mexikópuszta közti vonalőrházakról:

 

 

Mexikópuszta rakodó állomás 200 m hosszban, és 1897-ben épült hozzá egy vontatóvágány is! Kisvasút is kapcsolódott hozzá.

1968-ban már sajnos jelentéktelen az mrh áruforgalma:

 

Ha 1973-ban közlekedett egy tehervonat Fertőszéplak és Mexikópuszta között az csak nemzetközi tehervonat lehetett nem helyi tehervonat ami Mexikóig ment volna.....

 

1986 os menetrendben Mexikópuszta már Fertőújlakként szerepel és már csak napi 1 vonatpárt tartalmaz, igazi "kínálati":

 

 

Amit nem értek: Sarród megállóhelyet miért szüntették meg 1990 májusától?

Előzmény: segélyvonókészülék (36612)