(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 1 110642

Hát, én ragaszkodnék a "saját" zenéimhez. Valaki megnyugtathatna azért, hogy külső USB-s eszközről normálisan le lehet játszani őket, azaz mappanézet, zenékbe beletekergetés...

 

Tényleg csak pár dolog, mert eddig összesen volt egy Bp-n keresztül vezető utam, meg hazajöttem nagyrészt pályán.

 

A szalonban, átvételnél mondta az értékesítő, hogy töltsük le a MySkoda Essentials alkalmazást, aztán regisztráljuk be az autókat. Egyébként kérdés nélkül "elpanaszkodta magát", hogy az importőr zaklatja őket, ha nem lát elég autót regisztrálva. 2 kollégának sikerült (nekik se elsőre), nekem 28-ik alkalommal se. Amikor meg kellett adni a biztonsági kódomat (sPIN), állandóan kivágott hibával. Ez itthon, este végül csak sikerült 39-ik nekifutásra. Ne kérdezd, hogy mi volt... Lehet, hogy gyenge volt a kitalált kódom (végül egy sokadikkal sikerült), de nem szólt érte, csak általános hibával kihajított mindig.

 

Futómű:

Ez is DCC-s, mint az előző. Már nem 3 fokozat van, hanem fokozatmentes. Baba. Be lehet állítani még puhábbra, bár az meg kicsit túlzásnak tűnik. Még próbálgatom. Szebben, jobban, halkabban viselkedik úthibákon. Az O3 FL sincs agyonütve, 163e km-rel tettem le, ráadásul a DCC-s csillapítók cserélve voltak.

Maga a rugózása is jobb kicsit. Az előző is multilinkes volt hátul. Felni méret "ugyanaz" (18"), de az O4-en ugye már nagyobb átmérőjű a kerék. Ha már kerék, természetesen 3 bar fölé voltak fújva a gumik. Nem értem ezeket...

 

Motor+váltó:

Ugyanúgy 2.0 TSI + DSG. Az új már 4x4-es. Erre nem költöttem volna külön a céges keretből, de 2.0 TSI már csak 4x4-gyel volt ugyebár. Csúszós úton induláskor majd biztos örülök neki, mert az első kerekessel meg 190 pacival már gázpedállal óvatoskodás kellett sokszor.

A DSG végre olyan, amilyennek lennie kell. Teljesen kulturáltan indul el az autó, és a gázpedál elengedésekor sem ragaszkodik őrülten a motorfékhez, hanem szépen hagyja kigurulni a kocsit rángatózás nélkül. Induláskor a kúszási hajlama kicsit kisebb. Most passz, hogy ebben is a DQ381 van-e, meg szintén passz, hogy a jobb viselkedéshez mennyi köze van a 4x4-nek. Szebben is vált egyébként.

Az autót azért nem kínoztam eddig a cirka 150 km alatt, de párszor letapostam azért. Nyilván nem megy úgy, mint az előző a nagyobb tömeg miatt. Nem nagy a különbség, illetve lehet hogy minimális. Becsapós is lehet, mert az autó komfortja és zajszintje sokkal jobb. Meg a motor is új még, fickósodhat egy kicsit.

"Borzalom", hogy ez a 2.0 TSI mennyi hőt termel egyébként... a városi etap után a cégnél persze megnéztem az olajszintet (ez most kivételesen csak minimálisan van túltöltve), de a nívópálca majdnem megégette a kezemet.

 

Menetzaj:

SOKKAL kisebb. Szélzaj szinte semmi a régebbihez képest, de alulról is kevesebb jön. P7 Cinturato gumikat kaptam, elvileg nem a legcsendesebb fajta. Párom autóján pár évesen már borzasztó hangosak voltak. Meg emlékeim szerint, az első O3-on is az volt nekem, aztán megváltás volt halkabbra és puhábbra cserélnem. Ennek ellenére csendesebb az O4 ezekkel, mint a lerakott O3 FL a 18" Uniroyal Rainsportokkal, amiket a csendességük miatt is imádtam.

 

Fejegység, műszerfal:

Tegnap egy bő órát ücsörögtem a kocsiban, mire mindent átnéztem, és beállítottam. Nem intuitív a fejegység felülete, de megtanulható. Most már nincs vele bajom. Csak a digit műszerfallal elbaromkodtam egy 20 percet, mire rájöttem, hogy tudom az előzőhöz hasonlóra beállítani a máshogy működő kormány gombokkal. Igazán benne hagyhatták volna a fejegységben a műszerfal konfigurálást, hogy az anyjuk popóját. A fejegység nem akadozik, tűrhető sebességgel reagál. Amit oltári nagy baromságnak tartok egyébként, hogy pont a legfontosabb, autóval (pl. világítás, ablaktörlő) kapcsolatos beállításoknál tudni kéne, hogy forgasd meg a kocsi képét a kijelzőn, hogy elérj különböző kategóriákat. Ha nem látom ezt korábban kolléga autójában, akkor nem jövök rá egyhamar magamtól szerintem. A napi számlálót mi a túróért kellett a kukába dobni, kit zavart a fejlesztők közül egy olyan "száz éves" találmány, amit néhány hülye (én is) még használt? És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki...

 

Hangulatvilágítás:

Jópofa ez a színezhető világítás (műszerfal alatt, lábtérben, ajtókon), csak max. fényerőn is túl gyenge. A pirosat szinte nem is látni.

Magyarázkodhatok az ovis gyerekeimnek, akik hátul az ajtón nézegették mindig a színes csíkokat. Hát, oda már nem jutott, csak előre!

 

Ajtók:

Felnégyelném, aki felülre odarakta azt a króm csíkot. Feketét csak a SportLine-hoz lehetett kérni, ez meg Style. Az a krómgeci telibe a pofámba továbbítja a napfényt oldalról, ha megfelelő szögben süt oda. Normálisak ezek? Oda megy majd valami matrica, szerencsére, ahogy nézem, nem lesz nehéz sablont vágni hozzá, mert kb. vonalzóval rajzolták.

 

Fejegység plusz:

A tegnap esti 1+ órás állítgatás után ma kimegyek a zenelejátszást próbálgatni, beülök, a fejegység azzal indít, hogy beállítások frissítése, aztán percekig semmit se lehetett csinálni vele emiatt. Aztán kb. 5 perc után közli, hogy van valami elérhető frissítés, volt ott egy "további információ" gomb is, én hülye megnyomtam, hogy mi is lehet az, erre újabb 5 percig karikázott. Közben kíváncsiságból megnéztem: legalább a tolatókamera képét hajlandó volt kitenni közben is. Aztán meguntam, gyújtás le, de utána csak folytatta. A menü meg a házikó gomb halott, egy idő után a klímavezérlők is, csak pörög ott a szaros türelmét kérjük dolog. A "power" gombot hosszan nyomva többször újraindítottam végül, aztán a sokadikra csak elindult, mintha semmi se történt volna. Tegnap este direkt néztem, hogy van-e valami elérhető frissítés, de semmit se mutatott. Aztán egyszer csak feltűnt, hogy amiket tegnap este beállítottam, az mind ment a kukába, azaz a korábbi állapotra. Fuck. Aztán egyszer csak tök véletlenül észrevettem, hogy Vendégként vagyok bejelentkezve, nem mintha a fejegység induláskor rákérdezett volna. Bejelentkeztem "magamnak", vissza is ugrottak a beállításaim. Később leesett, hogy lehet hogy az zavarta meg, hogy melyik kulccsal mentem ma ki. Mondjuk, a tegnapi állítgatásnál mindkettő nálam volt.....

 

Egyelőre ennyi! Az autó kifejezetten tetszik!

 

Ui.: az O3 csomagtartó szőnyege szinte tökéletesen passzol az O4-be. Hátul az O4-ben ívesebb a vonal, ott van egy kis "hiány" az O3 szőnyegével. Apropó, kombikról van szó.

Előzmény: sr1 (110621)