benbe Creative Commons License 2024.05.01 -1 2 33675

Nem figyeli, mi hova van rendelve, hiszen nem tudja kiolvasni a dekóderek címeit Railcom nélkül. Ha csak a mozdony vesz föl áramot, akkor csak azt fogja egy vonatnak látni, a többi jármű láthatatlan lesz. Ha a vonat összes kocsija vesz föl áramot, akkor azt az egészet fogja egy vonatnak látni, de azon belül az egyes járműveket nem tudja megkülönböztetni. Egy analóg világításnak vagy egy tengelyellenállásnak végképp nincs címe, ezért a Railcom sem tudna mit kezdeni velük. Ezért a Railcom adatait csak ott használja a TC, hogy bekapcsoláskor tudja, melyik vonat épp hol van, ha esetleg a legutóbbi leállítás óta változás lett volna. Egyébként csak onnan tudja, hogy melyik vonat melyik, hogy a beállított vágányutakon át követi a mozgását és megjegyzi (ahogy amúgy a valódi forgalmisták is, mivel a D70-be beépített vonatszámkövetést sosem aktiválták).

 

Hogy legalább a vonat eleje és vége, de inkább minden járműve vegyen föl áramot, az azért is fontos, mert különben azelőtt felszabadulónak tűnhet egy vágányszakasz, hogy a vonat ténylegesen lehaladt volna róla. Így a TC aláválthat, ráengedhet egy keresztirányú menetet, vagy akár csak egy szétszakadt vonat lemaradó részébe ütközhet a követő vonat. Ezért nekem minden teherkocsim egy tengelyén is van egy ellenállás, a személykocsik pedig idővel mind kapnak digitális belső világítást.

 

 

Előzmény: PLACI (33674)