benbe Creative Commons License 2024.05.01 -1 3 33673

Már egy hosszabb mozdony is képes arra, hogy több, mondjuk akár három szakaszt is elfoglaljon egyszerre. Ha nem railcomos detektorokat használsz, akkor a TC csak annyit tud, hogy mindezen szakaszokban valami vesz föl áramot. A beállított vágányútban fekvő, összefüggő szakaszokról föltételezi, hogy ugyanaz a vonat van bennük, megkülönböztetni a mozdonyt, a vezérlőkocsit, vagy a simán csak ellenállással fölszerelt tengellyel rendelkező kocsit nem tudja. A fékezést mindig egy adott szakasz foglalttá válásának kezdete triggereli, az a te dolgod, hogy ezt úgy programozd, hogy mire a vonat megáll, a vége is a megfelelő helyen, például a biztonsági határjelzőkön belül, vagy a peron mellett legyen. Lehet úgy csinálni, hogy a célvágány hossza adott, egyben szigeteled ki, és azt mondod, a vágány foglalttá válása után t idővel vagy s út megtétele után álljon meg a vonat (ha kalibráltad az összes mozdony sebességeit és pontosan adtad meg a vágányhosszokat, akkor ez jól működik), de azt is lehet, hogy a vágány mindkét vége előtt rövid, mondjuk féktáv hosszú megállító szakaszokat szigetelsz ki, például a kijárati jelző előtt 20 centi hosszan, és ennek foglalttá válásakor azonnal megállíttatod a vonatot. A TC ilyenkor is a TC-ben beállított lassulási értékek szerint fékez, célszerű is a CV-kben a gyorsulási és lassulási késleltetéseket minimumra állítani a dekóderekben. Így persze kézzel vezetni már nem akkora élmény.

Előzmény: PLACI (33672)