Ormoz Creative Commons License 2024.05.01 0 1 64384

Oroszországban voltak- még *rancajtós-280 asok amik 1 évesen kivonásra kerültek.Ez 80 as években volt még.Ma már  átlagban  30 évet eléltek ott is.(Bár nyilván nincs forgalomban)

*Ott szinte az összes 260/280 ráncos volt akkoriban,csak a 90 es években került sok bolygós.

Az 1 évesen való selejtezés azért érdekes, nem hiszem hogy nem használták tovább máshol.

A hotel busz is kaphatott volna több feladatot.Akar rendes busszá alakítva,miután nem kellett hotelnek.Ha 2 évet használták , utána bőven lehetett volna használni.Akkor is voltak buszhiányos helyek, oda mehetett volns.

A buszok évtizedekig rohasztása mért jobb , a néhai nógrad volános Ikarus 283 is vagy 10 évet állt egyhelyben miután selejtezte a volán.Aztan megvette egy gyűjtő, aki ugyanúgy nem használja ,csak hogy ne vágják szét megvette.Nala van tudtommal az amerikai ik 436 os, és a BKV s proto Ik.411 is.Ezek 2010 Ben kerültek hozzá, ami 14 éve volt.Szeméttárolásra használja leginkább, bár legalább nem vágják szét,de elfogadni ott fog úgy nézem.Nem megy vele.

Sok busznak nincs további sorsa a selejtezés után, mégis kidobták egy gaztenger közepére,nem bontják szét.Igy lassan lebomlik, pl egy debreceni 260 As, 12 évvel a selejtezése után fotózta le valaki gyanítom 12 éve állt ugyanott a gazban.De mondhatnám megint a BPO 103 at is,ő is sokáig állt egyhelyben holott bármikor felújithatta volna a BKV.Ő volt az utsó ráncos 260 As a BKV nál, nosztalgiá nak elment volna 2001 ben is.De csak 2013 ban lett az.Persze örömteli hogy megcsinalták hiszen rengeteg értékes buszt vágott szét a BKV.

Kicsit túlmenten a válaszon, de ide illőnek tartom.

 

Előzmény: trizs77 (64371)