Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.21 -1 9 347907

A hvg másképp emlékszik:

 

"Éppen ezek mintegy felét, 150 darab már korszerűtlen mozdonyt tudott volna kiváltani az a mintegy 220 milliárd forintos tervezett beszerzés, amit tavasszal a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium – főleg, de nem kizárólag – pénzhiány miatt lefújt. Pedig ez az egyik legjobban várt magyar vasútfejlesztési projekt volt, ráadásul a beszerzésre egy tavalyi, érvényes keretszerződés is volt."

 

https://hvg.hu/itthon/20230928_Akkora_a_mozdonyhiany_a_MAVnal_hogy_mar_hasznalt_jarmuveket_berelnek_nem_is_akarhonnan

 

 

Ekkor Vitézy már rég nem volt képben, sem a teljes szerelvények koncepciója (amire a kétes sikerű IC+ projekt és az egyéb IC-kocsik átlag életkora miatt szükség lett volna, és tekintve az ÖBB Railjet2 garnitúráit, nem is lett volna rossz idehaza), aztán mégsem jött egy Vectron sem. Ezt meg elég nehéz Vitézy nyakába varrni. 

Előzmény: r1232 (347906)