Amikor megjelentek az első zöld-sárga vagonok Győrben a sárga csíkos kék vonatok közepén, nagyon örültem, hatalmas változatosságot vitt az eleg egyhangú de szép = egységes MÁV állomanyba. Ami feltűnő volt, hogy
- a sárga élénkebb volt, mint a kék-sárga
- a függőleges sárga csík a kocsik vegén
- valamint a telizöld ajtó.
- belül a műbőr elhagyása.
Ami maradt, az a vízszintes csíkok szélessége es elhelyezkedése, ami miatt kompatibilis látvanyt nyújtott mind a regebbi GySEV, mind a MÁV kék-fehér vagonokkal.
Amúgy visszagondolva a kék-sárga időszak kevesebb mint 10 évig tartott, 1988-tól (?) 1995-ig volt a színterv. Lehet, hogy a zöld-sárga már tervben volt, és a kék-sárga csak kompromisszum volt, mert a jarműjavítók akkor ezt vállalták? A sárga eléggé mávos mozdonyeleji sárgának néz ki. Minden esetre az megmagyarázná a harmonikus átmenetet amit 1995-ben láthattunk.