jbaal Creative Commons License 2024.04.16 -8 9 485152

Nem a légkondi kell, hanem hogy legyen egyáltalán levegő bejuttatva az élőállatnak, amit szállítanak. Amikor valaki azt mondja, hogy "nincs légkondi", akkor mindig arról van szó, hogy a befúvókon nem jön be lóf*sz se, de cserébe a kaller szorgosan lezárta az ablakokat is, nehogy a hülye utas levegőt akarjon már kapni. Levegőre szükség van 10-12 fokban is, 40-ben is meg -20-ban is, azzal működik az ember még mindig.

 

Ezért van hányingere az embernek attól, ha szóba kerül a vonattal utazás lehetősége/kényszere, mert kivétel nélkül minden rohadt vonaton meg lehet pusztulni a melegtől és az állott, poshadt levegőtől. És nem, nem azért van így, mert "kilopták a termosztátot a régi kocsikból", hanem mert a vasutas első dolga minden rohadt járművön, a Flirtön és KISS-en is csutkára felb*szni a fűtést évszaktól/napszaktól/hőmérséklettől függetlenül, az ablaknyitás lehetőségét pedig megszüntetni, régebbi kocsikon pedig ordibálni az utassal, ha résnyire lehúzza akár májusban is.

 

Érdekes amúgy, hogy ha felszáll az ember egy Flirtre, rögtön megcsapja az undorító hónaljszagú állott "levegő", viszont érdekes módon mikor elindul, mintha akkor kezdene a szellőzés magasabb fokozatra kapcsolni, és valamelyest normalizálódik a helyzet. Arról meg ne beszéljünk, hogy hogy az istenbe lehetett 2014-2016 között átadott motorvonatokat ilyen Bhv kocsiból kukázott lábégetős kályhával felszerelni. Miért nincs egyben kezelve a hűtés-fűtés a klímával?

Előzmény: r1232 (485150)