trizs77 Creative Commons License 2024.04.05 0 4 64098

a XII.kerületi tanácsnál dolgozott egy Oktatási Osztályvezető úr/elvtárs.

Ritka művelt, polgári ember volt.

Nagyon sok embernek segített amikor erre szükség volt.

Amolyan kidobhatatalan bútordarabbá nőtte ki magát.

Kicsi gúnnyal de még a tanácsháza szolgálati macskájár is elvtársnak szólította.

 

Neki mindíg (amióta lehetett) VOLGA személyautója volt.

Az első M21-se természetesen egy vállalattól leadott selejt példány, Röppentyű utcán keresztül.

Mindíg csillogott villogott mint a Salamon..............e.

 

A másodikat már kunzumon keresztül*** vette neki a bátyja.

A bátty feketeseggű vala, mert a mocskos és folyamatosan rothadó, hanyatló nyugaton, azaz Belgiumban élt.

VOLGA M22 kombit vett öccsének.

Ráadásul dízelt.

Az 197-es évek elején.

 

Az osztályvezető úr csak azért nem kapott pártfegyelmnit a méltatlan cselekedetért, mert nem volt párttag.

Ezt a kombit sokáig megtartotta.

 

Az első M24-t már símán, befizetéssel vette a Merkúrtól az 1980-as évek közepén.

Ez ronda narancssárga volt.

 

Nyugdíjba vonulása egybe esett a rendszerváltással, és akkor megvette élete utolsó Volgáját 3102-est.

Ezt már alig használta.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = fiataloknak.

A konzum egy bolt rendszer volt.

5-10 Magyarországon.

azok vásárolhattak ott akiknek az Nemzeti Bank engedélyezte, hogy deviza számlájuk legyen, később un. BC számlájuk.

Valamint a külföldiek.

 

Külföldi közveteen idehazai családtagjának vehetett szalámit, műszaki cikkeket, cigarettákat, bőr dzsekit, autót.

Az autó katalógus kinti árát + 60% VÁM-ot meg kellett fizetni a külföldi rokonnak, akkor behozhatta az adott autót és levizsgáztathatta az öccse, bátyja, ángya, rokona nevére.

 

Majd kivétel nélkül, Opel, VW, Ford, Fiat, Renault,Peugeot kocsik jöttek, de a hazai kisiparosok közül sokan kértek rokonaiktól Volga kombikat.

 

Előzmény: Sevket Iyidere (64094)