Hatvani bár az utóbbi sosem volt szívem csücske, zömében szerződéses járatokat csinált,
Nekem a szívem csücske volt, de ez egy kényszerhelyzet volt.
Mivel a Nógrádban is működő egykori Hatvani Volánnak más bevételszerzési lehetősége nem akadt ezért a szerződéses járatokból is próbált megélni.
Hatvan vonzáskörzetében közlekedő járatokon fele részben veszteséget termelt, egyes járatokat megszüntetni nem lehetett kihasználatlanul jártak, ott volt a helyi járat ami fénykorában 1,2A,2B,3A,3B,4,,7,9 vonalakon ment a mostani ITK hoz képest jóval több Volános járattal jóval több Volán helyi km teljesítménnyel.
Miért nem volt több menetrend szerinti járata a Hatvani Volánnak Nógrád megye felé?
Ok: Nem kaptak rá engedélyt, illetve előnytelen egyezség lehetett volna.
Pl : 1 Hatvan Salgótarján új járatért a Nógrád Volán 3 Pásztó-Hatvan járatot kért.
Ezek kulisszák mögötti dolgok, lehet szidni szerencsétlen Hatvani Volán-t, de abban a gazdasági helyzetben ez volt a legtöbb amit ki tudtak hozni. Önálló vállalatként a maximum. A külső szemlélőnek ez mást jelent, de a MÁV a Volánbusz árnyékában a Mátra Volán (Gyöngyös) meg Agria, a Jászkun, a Kunság Volánok mind mind bevételt vittek el Hatvan és környékéről.
Másik példa: Nógrád Volán Budapesten BKV alvállalkozó volt.
Ok: Nem lehetett az aprófalvas ráfizetéses járatokat másképp keresztfinaszírozni. Az is gazdasági kényszer volt.