Leírok pár történelmi tényt:
1946-ig Pásztó Heves megyéhez tartozott.
Gyöngyösön Eger mellett önálló AKÖV működött.
Gyöngyösön előbb volt főnöksége a MÁVAUT-nak, mint Egerben (1930-as évektől).
A magyarázat egyszerű: 1948-ig koncessziós rendszer volt, az útvonalhasználatért fizetni kellett és a jobb útvonalakat a MÁV Gépkocsiüzeme közlekedtette nemritkán!!! a vasútvonalakkal párhuzamosan: Pl Bp-Wien, Bp-Kecskemét-Szeged, Bp-Gyöngyös stb.
Gyöngyös környékén főleg állami MÁVAUT volt, Eger esetében pedig fele részben MÁVAUT fele, 1-2 busszal rendelkező maszekok.
1949 államosítás után Eger a 32. sz Aköv központja lett , de hozzá tartozott Mezőkövesd környéke is!
1949 től 1961-ig a megyében 2 AKÖV volt egy egri és egy gyöngyösi.
Annak ellenére, hogy Balassagyarmaton ill Salgótarjánban is volt Nógrád megyén belül AKÖV (Autóközlekedési Vállalat, illetve Aköv főnökség), először a Gyöngyösi Aköv indított buszt Pásztóra, majd Salgótarjánba.
Ráadásul a Pásztó-Mátrakeresztes-Mátraszentimre-Gallyatető-Mátraháza-Mátrafüred-Gyöngyös autóbuszvonalat is a gyöngyösiek üzemeltették.
Nógrád Volán később kapcsolódott be a Gyöngyös-Salgótarján autóbuszvonal "fejlesztésébe" Gyöngyösről X12.45 kor Pásztón át Salgótarjánba, 13.35 kor Pásztón át Balassagyarmatra, X14.15 kor Pásztón át Salgótarjánba volt járatuk.
A gyöngyösi Mátra Volánnak Pásztón át Salgótarjánba 6.30 7.40 15.15 kor, ezen felül közlekedtek még a csak Pásztóig (4-es Volános időkben Szurdokpüspökiig) közlekedő járataik.