nycs71 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 355

A mi autónkon (Ford Focus Kombi MK1) (és még héhány hasonlón) jellemzően 75 kg a vonóhorog függőleges terhelhetősége. Ha ebből lejön a bringa-szállító súlya (ami egy 4 bringás szállítónál 20 kg körül van), akkor marad 55 kg. Egy 4 bringás szállító átlagos teherbírása 60 kg, ami mezei (csomagtartóval, sárvédőkkel, kitámasztóval felszerelt trekking) 15 kg-os kerékpárokat feltéltelezve 4 bringát bír el (4*15=60), viszont ezzel enyhén túlterheli a vonóhorgot (60+20=80 kg). Viszont egy masszívabb/nagyobb autón (például SUV-on) a vonóhorog függőleges terhelhetősége már bőven 100 kg felett lehet, ott a 80 kg az semmi. Másrészt egy eletromos, vagy össz-teleszkópos monti bringa 20 kg-tól indul, ott 4 kerékpár már minimum 80 kg, ami egy átlagos bringa szállítónak már bőven sok, ilyenkor már jogos az ha a szállító lehajlik. Ezért is írtam, hogy nem tudom, hogy az Árukeresőre író emberke miféle bringákat pakolt fel.

 

Nekünk 4 kerékpárunk van, amiből kettő felnőtt, kettő meg gyerek, (egy 22"-os, meg egy még kisebb).

Egyrészt nem tudom, hogy a vonóhorgot, illetve annak a rögzítését mennyire viselné meg később (5-6 év múlva), ha egy-egy napon 6-7%-al túlterhelik (4 felszerelt kerékpár miatt 75 helyett 80 kg van rajta), másrészt azt sem, hogy mely bringaszállítókra lehet mondjuk egy 16-18"-os kerékpárt felrakni (ezeknél közelebb vannak egymáshoz a kerekek és alacsonyabban lehet a vázat a szállítóval megfogatni).

 

Egyelőre még nézelődök, hátha találok valamit, ami segít dönteni.

Előzmény: NeomatiK (354)