Abymot Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 4761

alex_86:

 "aminek a szerelvénye egyszerűen nem fért be, ezért üresen jött le Balmazújvárosra és jóval korábban"

 

A decemberi menetrendváltástól, Mivel már Macs állomás is működött, befért volna. Az idén júniusi módosításig a 6612-as vonat 6:13-kor indul Balmazújvárosról Tiszafüred felé, és a következő módon jöhetett volna ki, meghirdetett vonatként Debrecenből (ha akarták volna): Debrecen ind. 5:34, Tócóvölgy 5:41/42, Macs Ipari Park 5:49, Macs 5:53/57 (kereszt a 6629-cel), Nagyhát 6:00, Balmazújváros érk. 6:08, és indul tovább 6:13 (Kapcsolódóan a tiszalöki 36610 Debrecen ind. 5:24, Tócóvölgy érk. 5:31).

 

Ez tehát nem érv az új struktúra mellett (amit a Hortobágy környéki pályaállapotromlás kényszerített ki).

 

A június 1-től életbe lépő menetrendben pedig a következő megoldáson töröm a fejem: mivel a 6640 már 5.42-kor Balmazújvárosban lesz, a 6612 indulhat tovább 5:58-kor, így Hortobágyra érkezik 6:12-kor. Itt lecsatolják az egyik Bz-t a mellékkel a 6617-hez, a 6639-es 3 perccel korábban 6:17-kor érkezne*, a 6612 egy Bz-vel továbbindulna 6:22-kor, így Tiszafüredre érkezne 7:06-kor.

Visszafordulna 7:12-kor (ugyanúgy 6 perc alatt fordulna szóló Bz-vel Tiszafüreden, mint Balmazon a júniustól tervezett 6624-6625), és két órával korábban 10:01 helyett 8:01-kor keresztezne egy ütemes vonattal Hortobágyon, innen a júniustól tervezett 6633 menetidőivel - Kónyán és Nagyháton is megállva -  Debrecenbe érkezne 8:52-kor.

 

*Kapcsolódóan a 6639 és a 6630-as vonat ohati keresztje kifordításra kerülne, a 6639 Füzesabonyból 4:56 helyett 4:59-kor indulna, Tiszafüreden is 3 perccel később lenne 5:32/5:33-kor, Ohat 5:51/52 és így 3 perccel hamarabb 6:20 helyett 6:17-kor érkezne Hortobágyra (hogy a 6612 innen 6:200-kor indulhasson tovább Tiszafüred felé). A 6630-as vonat Balmazújvárosból 5:08 helyet három perccel korábban 5.05-kor indulna tovább, három perccel korábban 5:22/523-kor lenne Hortobágyon, Óhat 5:49/5:54, Füzesabony érk. 6:46.

A 6630 módosítása miatt a 6629 Tiszafüred-Hortobágy között 3 perccel korábban közlekedne.

 

Így a 6617 közlekedne Bz-mellékkel és a 6612 Tiszafüredig menő része és a 6637 szóló Bz-vel (tehát a két vonatrész között megfordulna a jelenlegi kapacitás), de valószínűleg ez megfelelne az utasszámoknak is (a 6617-en várhatóan többen lesznek - és szerintem többen vannak most is - mint a 6612-en Tiszafüredig és a 6637-en.

 

Viszont így a forgalom szempontjából legkevésbé frekventált délelőtti órák helyett munkanapokon reggel 9 előtt lenne még egy érkezési lehetőség Debrecenbe, ráadásul az általam leírt  menetrenddel a 6637-es Tiszafüred felől a reggeli, a napközbeni ütemnél nagyobb, 2 óra 40 perces lyukban adna plusz eljutást Debrecenbe.

 

Ez egy elképzelésem a 108-as vonal új menetrendjének részbeni javítására.

 

István Gyuri:

"Azért kapott kb. +15 percet, hogy ne érjen késve oda... (a jelenlegi pályaállapotok mellett)."

 

Én a következő késési láncolat kialakulásától tartok: a 82-es vonal is már olyan állapotban van, hogy a 2023. decembertől lassított menetrendi struktúrában is állandó késések vannak, Szolnok felől (hiába indulnak már a Csabai vonatok előtt) szinte rendszeresen 6-9 perc késéssel, tehát óra:46 helyett óra:52-óra:55 körül érkeznek Hatvanba. A páros IR-k indulását itt májustól formálisan előre hozzák Hatvanban két perccel óra:53-ról óra:51-re, de ha megvárják a szolnoki csatlakozást, akkor óra:55-óra:58 köröl tudnak csak indulni , tehát 4-7 perc késsel. Ez a késés Füzesabonyban átadódik a csatlakozó Debrecen felé induló személynek, amely azt Ohaton átadja a szembe közlekedő vonatnak, ami így szintén 5-7 perc késsel (óra:26-óra:29 körül) érkezik majd Füzesabonyba, itt még kb. 3 perc az átszállásra, tehát a Keleti felé közlekedő Agria óra:27 helyett óra:29-óra:32 körül tud majd csak indulni.

 

Tehát 5 perc késés visszaadódhat a páros irányú Agria késése miatt a két órával későbbi páratlan irányú Agriának. (De ez egy elméleti számolás, lehet hogy a gyakorlatban ez kisebb gond lesz - remélem nagyobb nem).

 

timetable:

"az utolsó eljutás a 22:00-ás vasúti indulás lett. Lehet hogy a változtatással cél újra megadni ezt a későbbi eljutási lehetőséget?"

Az elképzelhető, hogy nem véletlen az utolsó veszprémi vonat  későbbi indítása, de akkor 22:00-kor kell egy másik vonat a Déliből, pl. a Fehérvárról 22.52-kor induló siófoki, vagy a 22.56-kor induló füredi vonatnak kellene a Déliből indulna. Ezt meg kellene nézni, hogy forda szerint ki lehet-e hozni (a reggeli első vonatok pl. Budapestig mennek Siófok és Füred felől is).

A 9068-at pedig a 30a-n még egy-két helyen meg kellene állítani (akár 22:45 helyett 22:40-kor indítva a Déliből).

Előzmény: alex_86 (4744)