BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 -6 1 4749

Válasz úgy összességében mindenre és mindenkinek:

Miskolc tágabb térségében és a 80-ason úgy szétbarmoltak mindent, ahogy illik...

Volt egy évtizedekig többé-kevésbé jól működő, bár azért talán az túlzás, mondjuk azt, hogy reformérett, de megszokott rendszer, amit jó alaposan sikerült szétbarmolni...

Bár egy ideje - a Mátra és az Agria Interregiok bevezetése óta - Vámosgyörkig a menetrend és a kínálat istenes, végre Hatvan is kapott IC ellátást, kapcsolatot, Salgótarján térsége is értelmes budapesti kapcsolatot, újraindították a 77-78-as vonalakon a személyszállítást, legalábbis Aszód-Galgamácsa-Vácrátót-Vác útirányon (S77-es vonatok), 

Az utóbbi időszakban többször volt szerencsém, mind a Mátra, mind az Agria Interregio-kal utazni...

Megfigyeléseim szerint az Agria Interregiok többnyire pontosak, minimális késések vannak...

Ellenben minden második Mátra elverődik Vámosgyörkön folyton, mert a 86-osról folyton késve van a csatlakozás átadás, régen ilyen azért jóval ritkábban fordult elő... Nem tudom ki és mit piszkált bele a 86-os menetidő-profiljába vagy mi történt pontosan Vámosgyörk felé (másik irányban ilyen gondot nem észleltem), de nagyon gyorsan vissza kellene csinálni!!!

Szerencsére azért legkésőbb a Keletiig ezeket a pár perces késéseket a Mátrák le tudják dolgozni, de akkor is... Ezt sürgősen korrigálni kellene!!!


Ugyanakkor mivel több volt egyébként is mind a Mátra, mind az Agria kapcsán a késés, mint a nem késés, nem egyszer 5 perc körül is, tehát ennyire kifeszítettnek érzem a menetrendet, Én biztosra mennék és annyival felvenném a menetidőt inkább... Bár leginkább végre gatyába kellene szedni az egész 80-ast, mert akkor minden vonat menetidejéből, ami Hatvanon túlról indul vagy megy le lehetne még akár 10 percet is nyesni! És akkor minden IC nyugodt szívvel megállhatna Füzesabonyban is, nem lenne ürügy arra, hogy miért ne... Mert szerintem az, pláne, amikor kényszerűen nem ritkán személyvonatot pótoltatnak
azokkal...

Ezen túlmenően Én Nekem van egy egyszerű és nagyszerű javaslatom: Mivel az Agria amúgy is rendre 2 FLIRT-ből áll vagy KISS-ből, legyen minden második fixen 2 FLIRT-es és az egyik egység Füzesabonyban legyen leakasztva/csatolva és menjen el minimum Miskolcig személyvonatként vagy onnan érkezzen, de annál is inkább Szerencsig/Sátoraljaújhelyig és vissza...

Éppígy a Füzesabony-Vámosgyörk regionális személyvonatok Vámosgyörkön legyenek csatolva/leválasztva a Mátráról/Mátrákról és ne Füzesabony legyen a végállomásuk, hanem minimum Miskolc-Tiszai vagy netán nyékládházai irányváltással Tiszaújváros... Így a teljes 80-ason, de Miskolc és Budapest közt lenne óránként nem feláras, távolsági-regionális kapcsolat és gyanítom, hogy még az eszközfelhasználás is fajlagosan jóval gazdaságosabb lenne, már középtávon is...  A Mátrák erre tekintettel Vámosgyörkön, az Agriák Füzesabonyban kaphatnának 5 perc tartalék/kiegyenlítési időt, jóval javulna a menetrendszerűségük is talán... A Mátrán Bp. irányába  amúgyis vasárnap délután nagyon necces a szóló FLIRT, teszem hozzá... Azt amúgyis bővíteni lenne indokolt 2 FLIRT-re minimum!

Bár a 108-ason nem igazán jártam még, de olvasva soraitokat is sajnálattal konstatálom az agóniát, ami folyik ott is, az Interregiok létrehozása mindenképpen egy jó irány volt, ott is a teljes pályát mielőbb gatyába kellene rázni és nem a vonatokat rostálgatni... 

Külön közröhej, amit a 102-esen műveltek le...

Szilvásvárad és a 87b sorsa meg egy külön esettanulmánya a vasút minisztérium által való kezelésének és a vasúti vezetés "árnyoldalának"...

A Tisza-tó sebes/expressznél meg el kellene felejteni minden sztárallűrt és végre a nyamvadt menetrendszerűségre koncentrálni, nem Púposozni, meg felesleges gépcserézni, Csörgőt/M62-est az elejére végig, egy rohadt szezonális vonatnál férjen már ez bele, hogy kormolunk inkább a delejes drót alatt, mint hogy megkeserítjük a nyaralók életét, a szentségit már...

A zempléni IC-ről meg annyit, hogy nem tudom, hogy mennyire szerencsés dolog alapból a kassai EC-vel egyesítve járatni... Most Én vagy a kör-IC-hez látnám inkább indokoltnak hozzácsapni - biztos lesz, aki ezért átkozni fog, de csúnya szóval élve annak majdhogynem mindegy, azt is ...vára át kellene gondolni, s vagy az egészet felszámolni és fél-körösíteni, viszont erősíteni a 100c-n a regionális forgalmat vagy pedig komolyan (és inkább ennek a pártjára állnék) odatenni magát a Startnak és kiszedni minden oda nem való sallangot (posta Bhv-s-Schlierenes-Halbis erősítésekre gondolok elsősorban!) belőle, különösen odafigyelni a menetrendszerűségükre, a szolgálati fegyelemre és megmutatni, mire is képes a Start, ha igazán akarja!!

De Én a zempléni IC-nek, amennyire ez lehetséges önálló menetvonalakat adnék Miskolc-Bp. közé, ez esetben viszont a kassai EC-k minden megállása elhagyható lenne is akár Bp.-Miskolc közt... És akkor két óránként lenne egy nonstop eljutási lehetőség is Budapest-Miskolc közt, amivel a borsodi megyeszékhelyre-megyeszékhelyről utazók viszont nagyot nyernének, a többi minőségi távolsági vonatos utas sérelme pedig csekély lenne...



A 87b kapcsán annyit, hogy azt valahogy jó lenne felfűzni a környező regionális vérkeringésbe, akár közvetlen Szilvásvárad-Eger-Kál-Kápolna-Kisújszállás-Szolnok-Újszász-Jászapáti-Vámosgyörk-Kál-Kápolna-Füzesabony-Eger-Szilvásvárad/Kál-Kápolna-Kisújszállás-Szolnok járatokon is el lehetne morfondírozni napközben 120 perces ütemmel, egy-egy "csonkamenettel", munkanap sűrítővel egy-egy szakaszon...

A Kastélyparkhoz annyit, hogy ott minden arra menő elővárosi vonatot illő volna megállítani, kivéve a zónázókat és a távolságiakat... Meg a 33-as buszt az idióta BKK-nak nem Nagytétény-Diósd vasútállomásra, hanem Érd, autóbusz-állomásra kellene küldenie és vissza, a 700-ast ezzel kiváltandó... Régi adóság lenne ez, ami törleszteni lenne ideje!

Ui.: A mínuszolóknak gratulálok, hogy a lényegre tapintottak...

Előzmény: alex_86 (4745)