"Az egri IR-k elvétele nem lesz nagy érvágás,"
Ezzel ellentétben szerintem az Eger-Debrecen IR egy perspektivikus viszonylata lenne a vasútnak (a busszal szemben is), két szomszédos megyeszékhely átszállás nélküli összeköttetése. Ráadásul közben öntik a pénzt a vonal egy kis szakaszába, miközben ugyanazon a vonalon 20 km-rel arréb leesik a sínről az Uzsgyi, és az újabb és újabb lassújelek miatt nem lehet tartani a menetrendi struktúrát. Katasztrófa, ami a vasút területén zajlik. Egy ilyen összeköttetéshez nincs se pálya, nincs se jármű, és elképzelés sincs arra, hogyan legyen - ráadásul mindez miniszteri egyetértéssel.
"ohati kereszt mellett éles a fordulás Füzesabonyban, vagyis garantáltan késve fog indulni."
Ez a félelem bennem is megvan, hogy miután a Miskolc-Füzesabony közötti személyek menetrendjének idei módosításával a Keleti felé közlekedő Agriák végre pontosan tudnának indulni Füzesabonyból, most lehet, hogy majd a Debrecen felől csatlakozó személyekre kell majd várniuk.
"a reggeli tiszafüredi betétjárat és a Tisza-tó jobban beilleszthető."
A Tisza-tó pont hogy nem illeszthető bele, lassúbb lesz a Keletitől Tiszafüredig, mint átszállással. (Ezt már részleteztem több helyen).
"Reggeli tiszafüredi betétjáraton" melyik vonatot érted?
Mert az is egy katasztrófa, hogy a 6612 Tiszafüreden forduló része 10:50-kor fog órás sűrítőként Debrecenbe érkezni, miközben 7:49 és 9:46 között nem lesz Debrecenbe érkező vonat (munkanapokon se).
"Sérelem igazából az egri hivatásforgalmat fogja érni, mivel a napközbeni sűrítések megszűnnek"
De azért este fél 10 és 11 óra között továbbra is lesz Füzesabonyból Egerbe négy vonat (félóránál is sűrűbben), csak tudnám minek.