BPI-383 Creative Commons License 2024.03.24 -3 1 4735

Hát, Én is megdöbbentem, de tapasztaltam is, mert egy nagyon jó barátom lakik a térségben...

És ez még mind semmi, nézd meg a Pécs környéki mellékvonalakat... 47-es, csakugyan a Kaposvár-Somogyszob vonal kivéreztetve, újra, de most már majdnem teljesen, több korábban szétsorvasztva, 66-os mondjuk, hogy "feltámadt", 65-ös is a járvány után hosszú idő után került méltó módon kezelésre (újra), a legjobb sorsa a szintén nem feltétlen amiatt ünnepeltethető 62-esnek van... Aminek a vonatai "el vannak vágva" Szentlőrincen, szinte semmiből a semmibe futnak... Az 50-esen is a szolgáltatás nívótlan, nagyon finoman szólva...

És akkor nem beszéltünk a 40-es vonal Pusztaszabolcs-Dombóvár közti regionális forgalmáról, arról, hogy Pécsről, illetve Dombóvár előttről Pécsre vagy IC-vel lehet Dombóváron túlra és fordítva utazni vagy szinte sehogy...

Az órás ütemnek, ahogy a MÁV-START és a MÁV sem vitatja az igény jogosságát épp a pályaállapotok, a 160 km hosszú (!!!) egyvágányú pályaszakasz okozta szűk keresztmetszetek nem teszik lehetővé, ez az egyetlen fővonal, amire az elmúlt 30-40 évben egy forintnyi pályafelújítási pénz se jutott... Csak karbantartások vannak, minden évben, többször, állapotfenntartásra, ami így is rohamosan pusztul le... Emiatt kellett ritkítani több éve az IC megállásain is... Amik rendszeresen 5-10 perceket, nem ritkán 30 és afeletti perceket késnek, késve indulnak, forudulnak, pécsi fordulóidejük szükségszerűen a lehető legminimálisabb, nem ritkán teljesen tarthatatlan, s akkor még nekiállnak ott takarítás miatt lezavarni az embereket a vonatról és jó, ha 5 perccel indulás előtt engedik fel Őket, amikor épp olyanjuk van pl.

Egyáltalán a szolgálatásmegrendelési strukturát kellene megreformálni...

Végre tényleg egy országos közlekedésszervező kellene, valódi hatáskörökkel, mely csak a törvénynek alárendelve, minisztérium és kormányfüggetlen, szakmai alapokon rendelnék meg a közszolgáltatásokat mind országos, regionális, helyi (városi) közlekedési szinten, összehangoltan, intermodális (különböző fajta közlekedési eszközök közti átszállásos) kapcsolatokra építve, valóban a valós párhuzamosságokat kiszűrve, rostálva, átlapoló-ráhordó-elosztó-feltáró-gerincjárati szerepköröket a helyén kezelve, a minőségi távolsági közlekedést is arra használva amire való, a hivatásforgalmat is a helyén, lokális-regionális járatokkal kiszolgálva, kínálati jelleggel kiszolgálandó megtervezett menetrenddel, díjszabással és egyéb módon meghatározott kínálattal... Nem ezt a bohózatot fojtatni, amit főleg a BKK, de sajnos egyre jobban Lázár Janikának hála a MÁV-csoport is kénytelen folytatni, a VOLÁNBUSZ meg magától is tenné, mint annak a mindenkori vezetése a legfőbb ludas az egészben, a "buszos lobbi" mindig is onnan fújt... És ott megy első osztályúan az "üzemanyagnorma-megtakarítás" fedőnevű burkolt "gázolajlopás" - néha nem is annyira burkolt, pláne az utasjogok ezzel való módszeres csorbítása... A BKK-t is beszántani a francba, ahogy van...

Éjszakai kiszolgálás az elővárosban... Még a legfrekventáltabb részeken is csak elvétve... Valódi éjjeli közlekedés sehol sincs, pedig lenne rá igény, pláne hétvégén... Csak "nem éri meg"... Mert az befektetés lenne...

Hát minimum a 22 órás IC ütemzárás lenne, de több helyen az ütem korábbi, 4-5 óra közti indítása lenne indokolt... Az első (fél)-kör IC-k is csak 6 óra körül vagy után indulnak, a 1-es vonalon is 6:10-kor, illetve 6:21-kor, amikor munkanap már javába G10-es, meg gyorsított vonatok szaladgálnak, 6:40-kor indul az első RJX Budapestről (!!!), másfelé meg már majdhogynem a második-harmadik IC mindkét irányba...

Siófok sajnos messze nem a kivétel, inkább a szabályt erősítő szabályszerű minta ékes és sanyarú, de messze nem a legsanyarúbb példája...

A Sugovica Expressz is egy röhej... 

El, de egy ilyet egy valódi szakmai, kreatív, de legalább kompetens "műhelytől" lehet elvárni, nem egy csinovnyik-egylettől, már elnézést, de az a MÁV-MÁV-START-ÉKM felsővezetése és az ÉKM egésze is...  Lázár-Mosóczi-Pafféri hármasa az ékes szegénységi bizonyítványa az egésznek, mindnek Schadl most épp üres cellájában lenne a helye, Vele és Völnerrel együtt...

Előzmény: amfotos (4734)