szlali_83 Creative Commons License 2024.03.24 0 0 6279

Sziasztok!

Szert tettem(örököltem) egy ezeréves Rotációs kapát, amely kb sosem működött megfelelően.

 

Kombinált gép lehetett, mivel a kapáló-adapter fölött bilinccsel oldható.

Talán Robi-56, de nem lehet leolvasni.

Kerestem egyéb azonosítási támpontot, de nem nagyon találtam.

Ma egy kicsit elkezdtem foglalkozni a géppel, de nincs nagy szerelési tapasztalatom.

Átfordul, sőt beöntésre el is indult kb. 1-1,5 mp erejéig.

 

Erőt vettem magamon, és először nekiállva ilyesminek lebontottam a tankra szerelt karburátort, ami egyébként alu/spiáter.

 

Íme pár kép, ma rendeltem hozzá levegőszűrőt, gyertyát és karburátor membránt.

Ahogy visszaolvasgattam a fórumban, és kerestem robbantott ábrákat is, egy fura dolog ütött szemet, hogy a membrán alatt van a "fánkos" lapos, széles rúgó, az üzemanyag tartály felőli oldalon, azaz a membrán alatt.

 

A membrán szakadt, tehát annak cseréjétől várok javulást, egyébként kéken füstöl.

 

Mellékelek pár képet, igazi fanatikusoknak, és mindenki másnak. A gép cca. 35-40 év körüli, és valaki (Lehet hogy még a gyár, "gyönyörűen, igényesen" pirosra festett mindent. A membrán is alighanem gyári lehet, mert a piros festéknyomok ott is megtalálhatóak.

A világításhoz való tekercset kiiktattam, a berántószerkezet szabadonfutója, vagy a védőrosta valamibe beleér és fütyül járás közben.

Szerintem egy darabig elleszek vele, de most már csak azért is szeretném működőképes állapotba hozni, ha vért izzadok is.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=440IMG_0042.jpeg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=388IMG_0046.jpeg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=972IMG_0047.jpeg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=137IMG_0035.jpeg