Abymot Creative Commons License 2024.03.23 0 0 23784

Az 1. sz. módosítás illetve annak összeszerkesztett menetrendje szerint:

 

A 80-as vonalon május 1-től kiszedik a jelenleg meglévő +2 perc menetidőfelesleget az IC-k Miskolc-Mezőkövesd közötti menetidejéből, és átteszik tartaléknak a Füzesabony-Hatvan szakaszra.

Emiatt a személyvonatok is valamivel hamarabb fognak indulni Miskolcról Füzesabony felé.

Keleti felől az IC-k menetidejéből 1 percet, az Agria és a Mátra IR-ek menetidejéből kiszednek 2 percet, és átteszik a Hatvan-Vámosgyörk-Füzesabony szakaszra.

 

A 81-es és 82-es vonalon Hatvanból az utolsó vonatok a Keleti felől 22:20-kor érkező Mátra IR-hez fognak csatlakozni.

Azt viszont a 81-es vonal menetrendi mezője alapján nem értem, hogy a 22:30-kor Somoskő felé induló vonatnak hol lesz a keresztje a Somoskő felől közlekedő 5831-es vonattal. Úgy volna logikus, hogy Hatvanból 22:25-kor induljon, és az 5831-es várja meg Taron (ahonnan ez utóbbi kb. 23:11-kor tudna továbbindulni, aztán viszont Apcon már nem kellene várakoznia, mivel ott olyankor későn már nincs kereszt, így kb. 23:53-kor tudna Hatvanba érkezni).

 

108-as vonalon június 1-től a Debrecen-Eger IR-ek megszűnnek, helyettük Debrecen-Füzesabony személyvonatok lesznek. Debrecen felől páratlan óra:22-kor fognak Füzesabonyba érkezni, az Agriához lesz csatlakozásuk óra:27-kor a Keleti felé és óra:31-kor Eger felé. Másik irányban Debrecen felé páratlan óra:35-kor fognak indulni Füzesabonyból, ahol csatlakozásuk lesz az Eger felől óra:26-kor és a Keleti felől óra:30-kor érkező Agriáról.

 

Igaz, hogy ebben a struktúrában a 108-as vonal és Miskolc között valamivel jobb eljutási lehetőségek lesznek, Füzesabonyban rövidebb átszállási időkkel, mint eddig.

 

A páros irányú Tisza-Tó sebesvonat 36 percet fog várakozni Füzesabonyban (érk. 9:26, ind. 10:02), ennek a vonatnak így aztán sok értelme nem lesz. A gépcsere egyébként át fog kerülni Hatvanból Füzesabonyba.

 

-----------

 

A páros irányú Tisza-Tó sebesvonat júniustól érvényes menetrendjével kapcsolatban kérdezem a 80a lehetőségeit jól ismerőktől:

 

- olyan (egyelőre elméleti) lehetőség nem lenne-e, hogy a Keletiből ne 7:55-kor, hanem 8:15-kor induljon, az alsó pályán és a 3. vágányon közlekedve (ahogy eredetileg a páros IC-t tervezték tavaly ősszel), Gödöllőre az S80 mögött 3 perccel 8:46-kor érkezne, itt félreállva elengedné a 8:50-kor (vagy 8:49-kor) haladó IC-t (nem tudom, hogy Gödöllő előtt, vagy után szedik ki  májustól az 1 percet az IC menetidejéből), Gödöllőről 3 perccel az IC után és 3 perccel a Mátra IR előtt 8:53-kor indulna tovább, Hatvan 9:15/9:16, Füzesabony érk. 9:56. Itt gépcsere, utána ind. 10:08 (vagy 10:10), Poroszló érk. 10:29 (vagy 10:30), ind. 10:34, Tiszafüred 10:45/10:52 (itt kereszt a 10:48-kor érkező és 10:49-kor induló 6632-es vonattal).

 

Így a tervezetthez képest rövidebb (és a jelenlegihez képest nem sokkal hosszabb) menetidővel, és több mint félórás füzesabonyi várakozás nélkül tudna közlekedni a páros Tisza-tó vonat.