S=k*logW Creative Commons License 2024.03.23 -9 0 696355

Németországnak már vége:

 

 

Amikor  IDENTITÁS-alapon  cserélnek le egy  mezt:

 

 

Ha német válogatott, akkor Adidas. Nehéz is elképzelni a fekete-fehér mezes csapatot a klasszikus háromcsíkos, Adidas-logós megjelenés nélkül. Mi több, a világháború után minden tradicionális nemzeti érzésétől megfosztott németségnek az ötvenes évektől – az Aranycsapat kárára is – a labdarúgásban való felemelkedés, a német válogatott rendszeres európai és globális sikerei adták vissza a nemzeti büszkeség és egyáltalán a közösség és összetartozás élményét. Így van ez mind a mai napig – és Németországon belül és kívül is sokan írnak arról, hogy a német válogatott elmúlt évekbeli halovány teljesítménye összefüggést mutathat a német identitás gyengülésével is.

Most pedig egy újabb gyomrost kaptak a német válogatott rajongói: a német futballszövetség úgy döntött, hogy sok évtized után szakít az Adidasszal, és aláírt egy új szerződést – a Nike-kal.

A leghagyományosabb német sportszergyártó céget tehát lecserélték Amerika emblematikus márkájára.