Abymot Creative Commons License 2024.03.22 -2 3 484862

A menetrendes topikban én is összegyűjtöttem pár változást:

 

A 12-es vonalon lesz egy késő esti vonatpár (Oroszlány felé ez volt korábban is, a 2012-es járatritkításkor szüntették meg).

 

A 20-as vonalon a 9068-as vonat 22:00 helyett 22:45-kor fog indulni a Déliből Veszprémbe. Ez a 29-es és 30-as vonal szempontjából nem jó hír, mivel Székesfehérváron csatlakozó vonatai vannak 22:52-kor Siófokra és 22:56-kor Balatonfüredre, amik attól kezdve csak a G43-as vonathoz fognak csatlakozni, ez viszont 20 perccel hosszabb menetidőt jelent Budapest felől.

 

A 80-as vonalon május 1-től kiszedik a jelenleg meglévő +2 perc menetidőfelesleget az IC-k Miskolc-Mezőkövesd közötti menetidejéből, és átteszik tartaléknak a Füzesabony-Hatvan szakaszra. Emiatt a személyvonatok is valamivel hamarabb fognak indulni Miskolcról Füzesabony felé.

 

A 81-es és 82-es vonalon Hatvanból az utolsó vonatok a Keleti felől 22:20-kor érkező Mátra IR-hez fognak csatlakozni.

(A 22:30-kor Somoskő felé induló vonatnak a módosítás alapján nem világos, hogy hol lesz keresztje a Somoskő felől közlekedő 5831-es vonattal, úy volna logikus, hogy Hatvanból 22:25-kor induljon, és az 5831-es várja meg Taron, ahonnan ez utóbbi kb. 23:11-kor tudna továbbindulni, aztán viszont Apcon már nem kellene várakoznia, mivel ott olyankor későn már nincs kereszt, így kb. 23:53-kor tudna Hatvanba érkezni).

 

108-as vonalon Debrecen felől páratlan óra:22-kor fognak a Füzesabonyba érkezni a személyvonatok, az Agriához lesz csatlakozásuk óra:27-kor a Keleti felé és óra:31-kor Eger felé. Másik irányban Debrecen felé páratlan óra:35-kor fognak indulni Füzesabonyból, ahol csatlakozásuk lesz az Eger felől óra:26-kor és a Keleti felől óra:30-kor érkező Agriáról.

 

A páros irányú Tisza-Tó sebesvonat 36 percet fog várakozni Füzesabonyban (érk. 9:26, ind. 10:02), ennek a vonatnak így aztán sok értelme nem lesz. A gépcsere egyébként át fog kerülni Hatvanból Füzesabonyba.

 

Ott ezt nem írtam, de a 111-es vonalon összeforgatják a Fehérgyarmat-Vásárosnamény és a Vásárosnamény-Záhony vonatok egy részét, de viszont kimarad a Fehérgyarmatról 14:22-kor induló, és Mátészalkáról Vásárosnaményba 15:02-kor továbbinduló 32413-as vonat. Erről viszont a szöveges leiratban nincs szó, és nem is lenne jó, ha ilyen frekventált menetrendi időszakban megszűnne egy vonat, és 4 órás menetrendi lyuk keletkezne.

 

A 145-ös vonalon a leromlott pályaállapotokhoz igazítják a menetrendet, mivel  Szolnok-Lakitelek között nem elég már az 58 perces menetidő, és így Szolnok-Kecskemét között a kétórás ütem nem tartható, így április 7-től kétórás helyett "2 óra 10 perces ütem" lesz.

 

A 128-as vonalat jó hogy említed, tényleg mintha ott is a romló pályaállapotokhoz akarnának valami igazítást, csak azt nem értem, hogy az első két vonat Szeghalom felől Püspökladány felé változatlan menetidőkkel fog közlekedni, az hogyan lesz vajon lehetséges?

 

Egyébként a Cívis IR-ek 3 perccel korábban fognak indulni Debrecenből, ennek feltételezhetően az lehetett a célja, hogy Debrecen felől Püspökladányban megmaradjanak Szeghalom felé a csatlakozások, de ez sem passzol valahogy a módosított 128-as mezőhöz: óra:10-kor érkeznek majd az IR-ek Debrecen felől Püspökladányba, de ugyanekkor (óra:10-kor) indulnak majd a szeghalmi vonatok?

Előzmény: sosiforda (484860)