Turbólyuk:
Lágyhibrid nélkül van valamennyi (amit próbáltam kézi váltós 1.5 T-GDI Ceedet, az is lágyhibrid mentes), így azt a "hirtelen átugrok a másik sávba" manővert, amit szoktam kézi váltós (pl. Albea), elektromos Golf, no meg (fehér...) mikrobusszal - a forgalom sokkal jobb áttekinthetősége okán - alkalmanként és csinálni, azt az automata turbóval nem.
Végrehajtja zokszó nélkül, villámgyorsan visszakapcsolva, de nagy-nagy ritkán van az a konstelláció, amikor turbólyuk is van, meg a váltós a saját sorába vált vissza ugye lassabban, s az pont az a késlekedés, ami érzetre lassabb, mint az előre elhatározott, kézi váltóval visszaváltós átugrás.
Ezt pedig nem akarom kockáztatni, s a sugallt nyugodt, úriember karakteréhez nem is illik.
De mint írtam; ez nem azt jelenti, hogy ne tudna meglepően kilőni határozott gázra ésponttá zsugorítani a mögöttes forgalmat. A váltó visszadob vagy hármat(iíígen, egyszer tudatosan kipróbáltam; pont vissza tudom váltatni hetedikből is másodikba, ha csak villanásnyi időre is ;-)
...s a kis lendtömegű motor pillanatok alatt meglódul a turbóval ugye rendesen megfújva.
Szimpatikus megoldás a szememben a lágyhibrid, csak a rendeléskor sem ért annyit a szememben, hogy egymillióval többet adjak (mondjuk csak emiatt) a Comfort szintért a Life helyett, de annyit sem, hogy a Comforton belül sem négyszázezret a mentes motorhoz képest.
Nekem nagyon nagy dolog volt és ma is az - mondjuk ki; egy beteljesült álom - hogy automata (alsó-közép kategóriás) autóm lett és ráadásul újonnan. Ráadásul akkor abszolút jutányosan; ettől drágább volt akkortájt az automata Corsa, meg Peugeot 208, stb...
Ez számított - és szinte csak ez számított.