Ha a teherautós üzemet és a dízelmozdonyos üzemet hasonlítjuk össze, akkor a dízelmozdonyos környezetkímélőbb azért, mert egy-két teherautó fogyasztásával akár több tíz teherautónyi terhet el tud vinni. Ha a dízelmozdonyos üzemet hasonlítjuk össze a villanymozdonyos üzemmel, akkor a villanymozdonyos a környezetkímélőbb, mert az semmilyen káros anyagot nem pöfög a környezetbe (itt a szénbetétet az áramszedőn és a féktuskókat nem számítom bele) és halk is.
Az, hogy a felhasznált áram milyen környezetszennyezéssel került előállításra, az itt lényegtelen, mert nem a Magyarországon összesen kibocsátott környezetszennyező anyagokat hasonlítottuk össze, hanem az adott viszonylaton kibocsátottat. Fontos megjegyezni, hogy itt egy természetvédelmi területen keresztülhaladó vonalról van szó.
Van jelentősége a zajnak, hiszen az erdőt kisvasút nélkül is vágják és a bányát kisvasút nélkül is bányásszák, tehát a teherautós szállítást és a kisvasutas szállítást összehasonlítva ebből a szempontból a kisvasút jobb. Meg persze a természetvédelmi terület nyugalmát is kevésbé zavarja egy elektromos mozdony, mint egy rakás dízel teherautó. Természetesen ez egy extra dolog, ha ugyanolyan hangos lenne a villanymozdony, mint a dízel, akkor is az előbbiért érvelnék.
A konkrét jármű karbantartási költségeire gondoltam.