Mumcsel Creative Commons License 2024.03.13 -2 0 66702

Szia.

 

Én itt nem a villamosenergia előállítását akartam megoldani, hanem a vasút konkrét lokális kibocsátását. Természetesen a kibocsátás marad, amíg nem megújuló energiaforrásból állítjuk elő az áramot, de legalább nem a Gerecse Tájvédelmi Körzetben lesz kibocsátva, hanem máshol. 

 

Ha a jövőre gondolunk, akkor is jobb a villamosítás, hiszen ott megoldható (és sürgősen meg kellene oldani), hogy megújuló forrásból állítsuk elő az áramot, míg a dízelmozdony mindig dízelt fog fogyasztani. 

 

Ha mondjuk most lerakok 50.000.000€-t az asztalra, süttői kisvasút építésére és új mozdonyok, kocsik, teherkocsik és motorkocsik legyártására, akkor akár még beleférne, hogy 30 év múlva az új garnitúra már elektromos legyen, ha ezek még robbanómotorosak, de lesz 30 év múlva új garnitúra...? Ha lesz is, akkor külön ki kell építeni a villamosítást, amikor most is meg lehetett volna csinálni. 

 

Ettől függetlenül a dízelmozdony az erdőben önmagában is természetkímélőbb, mint a teherautó, ez nem kérdés. Én csak azt érveltem, hogyha újonnan építek ki egy erdei vasutat, akkor előrelátóbb (és minden szempontból jobb), ha rögtön villamosítva építem ki.  

Előzmény: Atis57 (66700)