Paco155 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218398

Ez egy nem egyszerű kérdés. 

 

Az EOBDII az már jó ideje kötelező minden személy (kiemelem, személy)gépkocsiban, szabványos csatlakozóval és szabványos protokollal, de ez csak a környezetvédelmi részre értendő. Minden egyéb, váltó, lámpa, ablakok, ABS, ESP, szervizintervallum, stb...  gyártói kódokkal megy. És nekik nem érdekük, hogy kiadják, mi mit jelent, hogyan olvasható, és hogyan írható.  Egy komoly "általános diagnosztika mint a Launch, KTS,  ilyesmi több százezer forint.  Évente. 

Persze kínában meg máshol is vannak akik elkezdik visszafejteni és árulnak olcsó diag eszközöket de azok használhatósága korlátos, és vannak akik egy-egy gyár termékeire ráállva csak ahhoz fejleszrtenek (akár a gyárral együrrműködve, és így pl cserébe amit a gyár nem akar semmiképp kiadni azt nem fejlesztik bele)  ilyen pl MES a Stellantis termékeihez. 

 

És ez a személyautó.  A Teherautó piacon egészen más termékek vannak egészen más dolgokhoz, sem a motorok, sem a fékrendszerek meg kb semmi sem ugyanaz. Az Iveconak, Mannak teljesen más a diag készletük.   Így azt mondanám, hogy Nem, nem alkalmas.  Viszont a puding próbája, hogy megkóstolják. Fel kell dugni azt hajrá. De nem sok jóra számítok. 

Előzmény: TudatLan (218393)