gabor144 Creative Commons License 2024.03.08 -3 1 484798

Igen, a lekérdezés alapján a 9.58-kor Kelenföldre érkező nem megy tovább, és Kelenföldről indul vissza. 

 

No de mi lehet ennek az oka? Az ütemességnek köszönhetően a többi órában rendelkezésre álló menetvonal ebben az órában is szabad, nem túl valószínű, hogy nem kapott volna menetvonalat a Délibe. (Vagy mégis ez van?)  

 

Nem tartja elegendőnek a RJ a 31 percet a Déliben és inkább bevállalja, hogy egy pár vonat kilóg a sorból? (A többi két nem itt alvó vonanál 1 óra 31 perc van.) Amikor tavaly mentem vele, az utasok 90%-a Kelenföldön szállt fel, szóval még akár hihető is, hogy egy esetleges késés továbbterjedési esélyének csökkentése fontosabb szempont, mint az, hogy mind bemenjen a Délibe.  

 

 

Hogy megy ilyenkor a menetvonal-kiutalás?

 

Nyilván útban lesz az a szerelvény Kelenföldön, ami persze valahogy kezelhető a többi vonat menetrendjének módosítása nélkül (tán a 3-4-5-6 vg valamelyikén zavar a legkevésbé, az ideális 1-2-ről nem lehet kijárni Bécs felé), de belerondít az egész napos vágányhasználati rendbe, zavarkazelést nehezíthet, szóval lehet hátránya a többi utas számára. Ilyenkor mondhatja azt a VPE, hogy emiatt nem állhat itt egy órát a vonatod? Vagy ennél alaposabb indok kell? Milyen indok alapján lehet valamit megtagadni? Végülis bármi megvalósítható, csak követkeménye van a többi vasút és a többi utas számára.

 

Például ha egy magáncég napi 1-2 olyan menetvonalat akar, ami csak ütemes menetvonal eltolásával fér be, akkor lehet azt mondani, hogy nem kaphattok, vagy tudomásul kell venni, hogy most nekünk ezt a békát le kell nyelni és szét kell verni az ütemet egy magánvasút miatt?

Előzmény: sosiforda (484795)