Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484777

Ez a létszámstop, ami továbbra is az infrastruktúra-üzemeltetést érinti, önmagában nem annyira ebbe az irányba mutat - pl. ugyanúgy kéne szolgálat, irányítás, csak mondjuk kereszt helyett simán csak jönne-menne egy vonat az adott időben. 

Esetleg olyasmiről lehetne szó, hogy hajnali és esti vonatok helyett busz, és akkor a szolgálat hazamegy (ilyen van elég régóta Eger-Szilvásvárad vonalon), és akár a környéken kevesebb személyzet kell a hibaelhárításhoz erre az időszakra. 

 

Ettől függetlenül a járványmenetrendben erre is volt példa, a 109-es, 86-os vonalakon, hogy egész napos forgalom mellett random, vagy akár csúcsidei vonatokat cseréltek buszra. 

 

Egyébként kb. tíz éve még vonalbezárások helyett pozitív példakénti hivatkozás is volt Csehországra, ott olyan példák voltak, hogy vonalbezárás helyett a forgalmasabb hétköznapi járatok vonattal, a többi/hétvégi busz. 

 

A másik irány lehet még kifejezetten fővonali, amiben a napközbeni pár kocsis mozdonyos (vagy akár Flirtes, pl. 40-es vonal) peremidőszaki 5-10 fővel járó vonatai helyett legyen busz. 

 

További, most nem túl életszerű eshetőség: még régebben pl. a 47-es vonal volt olyan, hogy az alap vasúti mellett volt egy buszos menetrendi mező (emlékeim szerint egy irányban egy darab busszal), amire a vasút nem akart, vagy nem tudott vonatot, személyzetet, illetve a saját hülyesége miatt pályakapacitást biztosítani. Integráció esetén akár olyan is lehetne, hogy egy vonalra a kétórás alapütemes vonat, de a csúcsidei sűrítés időszakában gyengébb irányt busz adná. 

Előzmény: Üzemszünet (484765)