misinator Creative Commons License 2024.02.27 0 0 1902

Üdv!

 

 

...ez van akkor, amikor az autóval az égadta semmi gond nincs, csak öröm forrása; még a fórumról is elfelejtkezik a tulaj.

 

Mivel én abszolúte nem FB-zek, ezért fogalmam sincs, hogy hol lehet olvasni kritikákat.

 

Idegen nyelveken sajnos nem beszélek, így meg kétes dolog még fordítóval is vadászni az esetleges hibaleírásokra.

 

Az enyémnél (a Smartstream verziójú 1.0 T-GDI-nél) "kalimpálgató" CVVD-re kerestem rá angolul, de  - lehet, nem voltam elég alapos - szerencsére nem találtam még meghibásodásra utaló írást.

Így nem is forszírozom;-)

 

Még erőt gyűjtök a népítéletem frissítésére a két évnyi, 20000 kilométernyi tapasztalatok birtokában.

https://nepitelet.hu/autok/hyundai/i30_2017/a_volga_imitator/

 

Igazából minimális, leülepedett tapasztalataim vannak: 

- (Leginkább országúton) Kisebb fogyasztás úgy 10000 kilométer után.

- Ha országúton, autópályán megyek, érdemes az első 5-6 kilométeren eggyel kisebb fokozatban tartani a DCT-t, s akkor elmarad az egyenletes tempónál egy  darabig tartó morgás - gyanítom a motorolaj felmelegítése, a blokk átmelegedése áll a háttérben.

- No meg a fél év alatt is elképesztően megöregedő - no meg igencsak benzin szagú - motorolaj...

 

A munkahelyi hetes e-Golf 4 év - s szintén 20000 kilométer után - már annál inkább pusztulat, pedig kímélősen használom.

Már a start-stop gomb csak ujjtörő erővel, sokadszorra nyomva indít/állít le (típushiba; van olyan 70000 kilométeres, amiben már a harmadik van..., ráadásul azokban már rendre halott a hátsó lengéscsillapító is).

Egy hónapja áll márkaszervizben, mert egy leállítás után kiírta, hogy indítás nem lehetséges, húzza ki a töltőcsatlakozót az aljzatból (a környéken nincs töltő...), de legalább nyithatatlan a töltő (eredetileg tankolónyílás) fedél.

Fejlemény: Beázott valami vezérlőpanel az ok (állítólag ez is típushiba, ahogy az is, hogy kiadós esőben állás után át van ázva a hátsó ülőlap)

 

Deutsche premium...

 

Minőségérzetre a fasorban nincs az ideiglenesen kapott 14 éves, 440 ezer kilométeres, kézi váltós TDI Superbhez, amit már évek óta kulcsos kocsiként ütnek vágnak a munkahelyen...

 

De a legnagyobb boldogság és végtelen nyugalom délután belehuppani a Bütyökbillegető ülésébe!

Előzmény: lala1961 (1901)