JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.24 0 0 21484

Így gyorsan átfutva a 2024-es várható mezőnyt, és a létszámcsökkenést:

 

  •  Audi: -2 vagy -3 
  • Lamborghini -1
  • BMW 3 autót futtatott teljes szezonban, náluk ez a szám változatlan 
  • Mercedes -2
  • Porsche -4 (hivatalosan -2)
  • Ferrari: ?
  • Mclaren +2

 

Audinál Engstlert vettem kérdésesnek, mert semmi hivatalos nincs róluk. Attempto csapat, akik utolsónak este be tavaly, a 2023-as embereik is eltűntek. Comtoyou Racingnél megy Astonnal idén Drudi GTWC-ben, Niederhauser ugyanitt csak Porschénél.

 

Lamborghininél -1 autó Deledda, ez semmilyen szinten nem vesztesége a szériának ki szédeleg az utolsó előttitől is lemaradva mindenhol.

 

BMW mindenképp meg akarja tartani a van der Linde - Rast - Wittmann triót, csak Wittmannak kell keresni helyet, mert a Project1-es folytatás nem lesz, és más csapat nem várható így Schubert 3. autója nézhet ki neki. Szponzori háttere erős, Schaeffler marad vele ez nagy segítség és a BMW gyári szinten is ragaszkodik hozzá. 

 

Mercedesnél a Landgraf nem indul, de Engelt áttették David Schumacher helyére a Winwardba, így a 2 kieső autó lényegében David Schu és Owega. 

 

Porsche: Bernhard csapat nem indul, előzőben írtam, hogy a Toksport WRT is bizonytalan, de több helyen már nem is számolnak velük. 

 

Ferrarinál nagy a csend, most ez vagy jó vagy rossz. Utolsó hír amit tudok róluk pozitív, hogy egyedül náluk (Frey csapat) van tervben a bővítés, és inkább +1 lehet, mint -1. 

 

Mclaren, akiket bejelentettek ugyan, de a szintén nemrég írt Project1 van bajban. Dörr csapattal együtt indítanának Mclarent. Ha a P1 csapat be is dőlne, a Dörr, mint partner átvenné onnan a személyzetet. Állítólag csütörtökön vették át az első Mclarent Nagy Britanniában. Két autóról beszélnek majd. Él ez a szál. 

 

Elvileg így állnak:

 

Audi 2

Lamborghini 4

BMW 3

Mercedes 4

Porsche 2

Ferrari 2

Mclaren 2

 

Ez így 7 gyártó 19 autó. Toksport féle 2 autót már nem számoltam, és a nem megerősített harmadik Ferrarit sem, vagy Engstlert

 

Aston Martinról pletykálnak még, mint 8. gyártó, de én nem vettem ide őket, anyagi részét rakják össze még. 

 

Honda szál nem él. Arról az Aim GT projektről kiderült hatalmas kamu volt és komolytalan az a chemnitzi banda. Amit utána kezdtek el, hogy egy Euroteam Performance jönne JAS háttérrel szintén nagy a csend. 

 

Extrém optimista számítással, 23 autó jöhet ki, (Engstler 1 autóval, Ferrari a harmadik géppel, Aston kettővel) pesszimistább számítással, ha semmi se sikerülne akkor ez a 19. 

 

Tavaly 26 autó ment teljes szezont (volt ahol a versenyző nem) de összesen ennyi autó vett részt minden futamon.

Nagyjából 6 autóval lesz kevesebb. Audi mellett a Porsche vett vissza nagyon, de ott arról panaszkodtak túlságosan a szinte gyári Mantheyt tolták. 

 

És az örök, ami sokaknak akadály, a pénz. Túl drága a széria most is. Előző héten nyilatkozott Peter Mücke erről.

 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/teamchef-muecke-warnt-vor-dtm-kosten-dann-ist-gt-masters-der-hauptact-24021601

 

Jött volna vissza a DTM-be, de nincs rá pénze. És szerinte pont ezért támadt fel az ADAC GT, mert többen inkább ott folytatják, hiszen az autó ugyanaz, viszont olcsóbb. ADAC GT olyan 600.000 euróból kijön, a DTM ennek a duplája. Két versenyző is könnyebben hozza a pénzt, mintha egynek kellene. 

Mücke szerint, ha valaki találna egy olyan szponzort aki 300.000-et letesz az asztalra már elégedett lehet. 

DTM költségeit meg feltoltja a Porsche - Lamborghini rivalizálás, mert konkrétan gyári szinten öntik nekik pénzt, és akik meccselni akarnak velük tartani kell a szintet. 

Mücke csapata a német GT4 bajnokságban és a német Prototype Cupban lesz jelen biztosan.