farigó82 Creative Commons License 2024.02.23 -1 5 347304

Pont a 100a vonalon szerintem erősen alulreprezentált az elővárosi közlekedés az igényekhez képest. Monorról reggelente az S50-es személyvonat a KISS-szel kiadott Z50-es zónázó utaslemaradásával indul el. Ott pont jó az IC-közlekedés, hogy városon belül van 3 megállás a Nyugatiig (inkl. Ferihegy; az "óra:50-es" Budapest-bérletes kocsikkal), majd Ceglédig rohannak. Viszont ott van a menetrendben a debreceni Cívis IR is, ami közel sincs annyira kihasznált, mint a vonal többi vonata, és szerintem ezt nem megállítani az heringpartizó Monoron elég nagy luxus. Az S50-est sűríteni is lehetne, ha nem mindegyik a Nyugatiba menne, hanem lennének az S36/G43-asba beforgatott kocsik (persze kezelt zavarérzékenységgel, valahogy így: https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166431465&t=9018195, https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166438620&t=9018195). Egyelőre ezen az irányon vágányzárral kell szembenézni "pályakarbantartás" miatt (https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v2_hirdetmeny_30a_ferencvaros_-_kelenfold_0301-0310.pdf, ezt meg full illegálban ma tették közzé: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/v5_hirdetmeny_30a_ferencvaros_-_kelenfold_0311-0313.pdf).

A monori (meg hasonlóképpen az érdi) zsúfoltság oka persze a lakhatási válság Budapesten. A Monor-Pilis térségben parasztházat ikerházasítani vagy külterületi könnyűszerkezetest felhúzni olcsóbb, mint egy budapesti társasházba beköltözni. Ez szerintem nagyon rossz irány, Budapesten meg kellene oldani az elérhető árú lakhatást.

 

Egyetértek nonick7-tel, hogy jó irány nem a Budapesten és környékén kialakult működés visszafejlesztése, hanem pontosan a vidéki térségek fölfejlesztése. Erre van pénz, amikor pl. az M76-os autópályára költünk >300 milliárdot. "Új vasútvonal" egyedül a Dél-Alföldön épült tram-train formájában. Az szvsz. az autópályaépítéshez hasonlóan nem szolgálja hatékonyan a dél-alföldiek mindennapi életét, mivel szegedi Tisza-híd nélkül adták át. A Tisza-híddal ugyanis az "óra:50-es" IC is elláthatna a most épp szünetelő 121-esen "elővárosi" igényeket Makóig (távlatban Aradig, esetleg majd Nagykikinda-Temesvárig), és a tram-train feladata lehetne a köztes megállók és/vagy Újszentiván és Kübekháza kiszolgálása. Most épp 2x2 sávos közúti hídként álmodják meg ezt a hidat, amihez a vasút majd távlatban jöhet. Hálózat közepe nélkül nem hiszem el, hogy ezek költséghatékony megoldások. Ilyen problémákon tud elcsúszni a jó működés vidéken is és Budapesten is.

ex41fan

Előzmény: jbaal (347285)