zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2211
Halihó!

Lehetőségeimhez mérten majd igyekszem pontos információkat szerezni a Fokker kínjáról, illetve a Pannon Airlines gép üzemeltetéséről. Addíg is:

Az F70 hatótávolsága az úgy nevezett "Center tank"-kal együtt is csak kb 2500 km. Anélkül pedig kb 1800 km. A MALÉV gépei közül csak a HA-LMF van ellátva ezzel a plusz tartállyal. Az első gépek beszerzésénél felmerült ugyan, hogy talán hasznos lenne beléjük ilyesmit rendelni, de anyagi megfontolásból kimaradt. A hatótávolságból és Moszkva Budapesttől mért távolágából adódik, hogy nem a leszállás előtti percekben fordult vissza a madárka. Legmesszeb kb úgy Kijev tájára (esetleg +100/200 km) saccolom a helyet, ahonnan vissza is tudott még jönni.
Nem tudom, hogy az internetto oldalról idézett nyilatkozatot ki adta, de elég hülye dolog volt részéről a maradék kerozin kiengedésének felvetése is, mivel a Fokker70 erre nem is képes. (A MALÉV flotta gépei közül csak a B767 tud ilyet)

A Pannon Airlines gépével kapcsolatban igen csak megmosolyogtam az RTL ma reggeli híradóját. A műsorvezető szavai szerint a gép azért nem ment el a bemutató útjára, mert nem kapott "légijártassági" engedélyt. A hozzá nem értők és a sajtó képviselői kedvéért itt szeretném közkinccsé tenni, hogy ezt a paprírt "Légialkalmassági"-nak hívják (angolul: airworthiness), nem légijártasságinak.

Liza: Az a helyzet, hogy a felszállás közbeni cseppfolyós ügyintézéssel némileg kockára tetted saját és utastársaid testi épségét. Egy felszállás megszakításakor, mikor lassul a gép, mint az őrült, úgy kenődhettél volna fel az utastér elülső válaszfalára, hogy csak na. Rossz esetben, röptödben még hókon nyomhattál volna egy pár utast, akik talán kisebb agyrázkódással, vagy gerincsérüléssel meg is úszták volna. Szóval legközelebb tessék idejében elmenni! Irgum-burgum!