misinator Creative Commons License 2024.02.18 0 1 1897

Öööö..mit is akartam írni két nappal ezelőtt? (Csak nem engedett a rendszer)

 

Ja megvan!

 

Üdv lala 1961!

Szerintem jól döntöttél, amikor ezt az Autót választottad!

Ahogy írtam is, elszomorító, hogy www.octinfo.com-nak nem felhőtlen az öröme, s nem fogja vigasztalni, amit most írok, de remélem ennyi lesz a legtöbb problémája az Autójával, s nem több.

Pontosítok: Remélem, hogy a torpanás, a diszharmonikus váltás, meg az apróságok valahogy megoldódnak (szoftverfrissítés, stb.), mert az lenne a korrekt...

 

Amiért írni kezdtem, az a minőségérzet, annak változása.

Nem mondok újat; változnak a prioritások, változnak azok amit fontosnak tartunk, illetve amit ránk tudnak erőltetni a gyártók.

 

Például: A hatvanas-hetvenes években az volt az elvárás, hogy az autók kényelmesek legyenek. Az ülésekben epeda rugó legyen, a rugók, lengéscsillapítók lágyan dolgozzanak, a gumik ballonosak legyenek, a kormány informatív, még ha dögnehéz is, a műszerfal és az ajtókárpit párnázott műbőr legyen.

Az sem volt baj, ha az ülés nem tart, az autó billen mindenfele, a gumik meg sírnak még lassú kanyarban is.

 

Ma már ez eladhatatlan. Viszont el lehet adni a nemhogy az egy centis szivacsot ülésnek, de még a csupasz kevlárt is, a betonkemény rugót, a kézzel nyomhatatlan, húzhatatlan lengéscsillapítót, a /30-es gumit.

Meg a tejfölös pohár, karcolódó műanyagot kárpitnak, a nézéstől karcolódó tükörlakkot, a műkrómnak is mű felületet, a teljesen érzéketlen elektromos kormányt, amitől még az otthoni játékszimulátor kormánya is több visszajelzést ad.

 

A Renault Trafic mikrobusz 1.9 dCi kormánya hidraulikus volt és informatív, a rugózása kellemes, az ülése kényelmes, s volt analóg hűtőfolyadék mérője (S így tudtam egész Budapestet bejárni dugóban araszolva üzemképtelen hűtőventilátorral lerobbanás nélkül.)

 

Aztán megkaptam az utódját, a 2.0 dCi-it a teljesen érzéketlen elektromos szervokormánnyal, a centis...félcentis szivacsú, hitvány "szövetű" betonkemény üléssel, a 800 liter folyadékot tartalmazó kannáktól fél centit sem ülő rugózással - úgy is "rugózott", szabályosan összetört az öt év alatt - s persze semmilyen hűtésvisszajelzéssel.

 

Az 1.9 dCi kétsoros vezérműlánca már 400000 kilométert futott s még ma is a gyári van benne.

A 2.0 dCi egysoros hitványságát 120 ezrenként cseréni kell, különben semmi tűrés nélkül átugrik és a motor kuka. (Ezt a munkahelyem a saját kárán tanulta meg egy másik példányon).

A cseréhez viszont ki kell szerelni a motort és szinte szétborítani. Egy vagyonért.

Egy haszonjárműnél...

El is tűntek az utakról (Amivel én jártam, már a következő sofőrnél, már az is bontóba került, miközben a régit még mindig használják)

Az elődjéből még mindig látni közlekedni...

 

S így is el lehetett adni.

 

Mindent el lehet adni:-(