hal9000 Creative Commons License 2000.05.13 0 0 2190
Hajtóművek: Úgy tudom, hogy a Malév a 767-200-asaihoz olyan hajtóművet rendelt ami a háromszázasokon van. Ha jól halottam, nagyon kevés 767-200-as repül ilyen hajtóművel a világon.
Airbus: Múlt nyáron ültem rajta, pont a szárny fölött. A hideg futkározott a hátamon amikor kinéztem jobbra, a csürőkormánylap lefelé állt, kiénztem balra és ott szintén...... brrrrrrrrrr
A másik, hogy pl felszállás közben a boeinget felhúzod, és fogy a pálya és már nagyon muszály elemelni és ekkor egy picit leér a feneke, de a gép egyben marad, és talán eljön. (lásd kb egy éve malev 737-400 Izrael), de ezt egy airbussal nem lehet megcsinálni, mert a számítógép nem engedi odaverni a fenekét. Persze így maximum a gép crash. De nem ért le a feneke. Meg a sugárféket sem lehet bekapcsolni a levegőben, persze üzemszerűen egyik gépen sem szokás, de előfordulhat, hogy kell. A boeingen van vészkapcsoló, amivel azért mégis rá lehet nyomni a sugárfordítót. (lásd Varsó Airbus túlfutás)
De számomra az egyik legmeggyőzőbb dolog az volt amikor egy gyakorló repülésen az oktató lekapcsolta a hidraulikanyomást egy 737-200-as gépen és a gép vezethető maradt!!!! (lásd 767-es esete üzemanyag nélkül)
És mégegy: Az airbuson ha jól tudom a két joystick eredője adja meg a kormányzás mértékét. Rossz belegondolni, mi van ha a kezdő és az öreg másik irányba húzza a botot.....