misinator Creative Commons License 2024.02.15 0 0 1890

Így összegezve elszomorító, amit eddig is tudtunk; ennyi hiba egy mai autóban... :-(

 

Lehet, hogy akinek nincs autója és/vagy nem vezet, azoknak ezek nem tűnnek problémának, de ilyen hibákat én is kifejezetten komfortérzet rombolónak élek meg.

Élesen emlékszek a már öreg Nagypolák bosszantó apróságaira; a csak egy centit, de lefittyenő napellenző, a szembejövő kamiontól elmozduló külső tükör, a csálé kesztyűtartófedél, a csavarhúzóval megütögetve elinduló fűtőmotor (ami persze kiszerelve mindig kifogástalanul működött), a télen akadva csukódó egyik hátsó ajtó - de az utóbbi amiatt volt, mert az előző tulaj kiütött vele egy beton lámpaoszlopot, abból kijavítva vettük meg...

 

De bakker; az egy olyan KGST autó volt, amit korábban (rendkívüli állapot Lengyelországban) évekig botrányos minőségben gyártottak.

Az 1988-asok küszöbe belülről már galvanizálva volt, 16 éves korában még belülről fémtiszta volt, alvázvédelem nélkül is csak ekkor kezdett az alján pici pöttyökben megjelenni a rozsda.

Az autó elengedését végül az okozta, hogy a 15 évvel korábbi balesete miatt a bal felső lengőkar bekötési pontja elkezdett kigyengülni...

 

Van két dolog, amiben meg az Albeához képest érzek visszalépést:

1, Nem világított és kicsi a kesztyűtartó (igaz az Albeán csálén áll a fedele)

2, A kárpitnak szánt műanyag ajtóborítások érzékenyek a karcolódásra.

A csomagtér padlóját már nem merem porszívózni, mert bolyhosodik.

 

Hol vannak ezek a faceliftes Albea ajtó-, s a csomagtér teljesen szövetkárpitjához képest! S már ez is visszalépés volt a korábbi (jobban felszerelt) verzió plüsséhez képest...

Hátha egy darabig látható lesz, nekünk (most már a lányomnak) is ilyen fapados van:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/fiat/albea/fiat_albea_1.4_8v_active-16957791#sid=a50edcaf-8a7f-4964-bf87-0a324425b69b

 

Már eltűnt sajnos az az oldal, ahol az egyes típusok gyártási darabszámát rögzítették havi felbontásban.

A PD modellből általában havi 4-5000 lett eladva Európában a Covidig (gyanítom, hogy szinte mind Nosovicében készült).

A Covid alatt kevesebb, a mélypont 2022 januárja volt - amikor a mienk is készült - valami 2000 db.

 

A mienk 19-én szerdán készült, ahogy írtam is régebben, a tied gyanúsan hétfőn, vagy pénteken :-(

 

Ma találkoztam az általam kipróbált 1.5 DPI tulajával (pár hetente futunk össze, de csak pár szóra szokott lenni időnk).

A tulaj nemigen követi a fórumot, csak említettem a hozzászólásodat.

Neki csak egy van a "panaszaidból: A kuplungpedál a felengedés utolsó pillanatában ciccen egyet.

A fagyálló nem fogy, s a szagát sem érzi (mondjuk az lehet Covid utóhatás is, nekem is sokat romlott szelektíven a szaglásom).

Az övében már több, mint 40000 kilométer van, a kormányára eddig semmi panasza nincs.

 

Szóval nagyon el vagyok ezek után bizonytalanodva, s elszomorít, hogy keserű is van a poharadban :-(

 

 

Végül más:

https://www.vezess.hu/hirek/2024/02/15/megcsuszott-az-m30-as-tobb-honapra-lezarjak/

 

Az ideg öl meg. Emiatt a Szikszó és Szerencs felől Miskolcra menők újra (mint a pályaszakasz elkészülte előtt) a mi utcánkba fognak araszolni, én meg indulhatok ellenkező irányba, hogy hideg motorral hajtsak a pályára, s autózhatok két kilométerrel többet...de legalább nem hideg, hanem majd meleg motorral fogok araszolni...

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1889)