Hát igen!
A KTM Duke 125...
Anno a kis mz is fel lett húzva, több lóval..
Legjobb tuning a +cm3, kapott +20 cm3.
Aztán sokat lehet mókolni a 2T-nél a kipuffval,
mivel "elég jól szabályozza" a motort.
Aztán + ez, plussz Az..
S a könnyű kis 2T-és gépnél majdnem 14 ló lett.
A súlyom, a túrafelszereléssel, jobban bírta,
no, meg a nagy kerék, tökéletes lett.
(Túrázni, Városba, országút, hegyek,
földút, egyszem.-re.)
Fogyasztás bő fél literrel több lett, de megérte.
Főleg mikor 10-14% emelkedőn megpakolva mentem
a hegyekben ég és föld volt a változás.
Előtte, s utána.. Változtatások között.
Ekkor éreztem hogy a 10 ló és 125 cm3
-nem lesz jó Nekem-,
meg valami magasabb gép kell, de a gép
száraz súlya ne érje el a 150 kg,
mert a felett lassú, nehézkes lesz a gép a hegyekben,
eloszlik a 15 ló.
Ezt élőben láttam a honda varadero 125-nél,
(általában 160-175 kg írnak róla) Mecsekben.
Nagy, nehézkes, eloszlik a 15 ló,
elvész a hegyekben, emelkedőkön.
Valamint azt észleltem, hogy 2-3 óra után
az mzén is bizony a térd boka zsibbad.
Ergo, valami jobb üléspozíciós motor kell.
Ezek a szempontok után évekig kutattam,
próbáltam a 125-ösöket.
Mire erre esett a választás...
A kollégát..
Azért próbáltam a +15lovas, un.
"csúcs125-ösre" rábírni,
mert használtan is találna a pénztárcához Neki Valót.
Valamint Ő is érzi, mint Te is, hogy sokszor kevés,
még kis súllyal is túrázáskor, előzéskor a kis ybr.
Valamint felmerült az is, hogy esetleg kétszemély?
Tény, a negyedliter jobb.
Sőt, még a gs 500 is, főleg annak szemében,
hogy városi terep, no, meg munkába is kellene...
(Gs 500 kisebb, mint az én Dukeom,
paraméterileg, jobban elfér a sorok között pl.
Anno mikor ráültem próbáltam,
Nekem túl kicsi volt az ülés és
boka kormány háromszöge, s alacsony is volt)
Ha meg 125-ösben nézelődnék,
kizárnám eleve a 10 lovas szekciót.
Igaz, kétszeméllyel nem tudom, mit bírna, főleg,
+ túrafelszereléssel, de tuti többet, mint a 10 lovas.
Használtan Honda cbr125r,(szélesebb kormánnyal?)
Yahama MT 125,
valamint akár egy kisebb Duke,
Avagy gs 500 is jó választás lehet még,
érdemes a megtekintésre, kipróbálásra,
mielőtt vesz valamit az ember..
Én is sok mindent néztem, próbáltam.
Javaslom Neki is..
S mivel a ktm duke 15 ló, feltankolva épp 150 kg,
magas, s az én kövér medve termetemmel
sem mutat rosszul, pláne, kényelmes,
némi átalakítással túra felszerelést is
könnyen felrakom,(igaz ez kb 10-15kg)
De összesen bő 130 kg terheléssel jól megy,
utazó 85-90 km/h.
Előzni is jól megy 125-ös létére.
S hegyekben is jó kis kanyarvadász.
Tehát többet tud, mint egy átlagos 10 lovas,
viszont annál drágább.
Anno, a kis mz-vel is volt, hogy sokan
"nem gondolták, hogy így tudok vele menni"
Ezzel is(mostani kis gép) volt már "+meglepetés",
emlékeim szerint... ;) :)
Tehát türelem, s nézelődni érdemes még..