Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18036

Hát igen!

A KTM Duke 125...

 

Anno a kis mz is fel lett húzva, több lóval..

Legjobb tuning a +cm3, kapott +20 cm3.

Aztán sokat lehet mókolni a 2T-nél a kipuffval,

mivel "elég jól szabályozza" a motort.

Aztán + ez, plussz Az..

S a könnyű kis 2T-és gépnél majdnem 14 ló lett.

 

A súlyom, a túrafelszereléssel,  jobban bírta,

no, meg a nagy kerék, tökéletes lett.

(Túrázni, Városba, országút, hegyek,

földút, egyszem.-re.)

Fogyasztás bő fél literrel több lett, de megérte.

Főleg mikor 10-14% emelkedőn megpakolva mentem

a hegyekben ég és föld volt a változás.

Előtte, s utána.. Változtatások között.

 

Ekkor éreztem hogy a 10 ló és 125 cm3

-nem lesz jó Nekem-,

meg valami magasabb gép kell, de a gép

száraz súlya ne érje el a 150 kg,

mert a felett lassú, nehézkes lesz a gép a hegyekben,

eloszlik a 15 ló.

Ezt élőben láttam a honda varadero 125-nél,

(általában 160-175 kg írnak róla) Mecsekben.

Nagy, nehézkes, eloszlik a 15 ló,

elvész a hegyekben, emelkedőkön.

 

Valamint azt észleltem, hogy 2-3 óra után

az mzén is bizony a térd boka zsibbad. 

Ergo, valami jobb üléspozíciós motor kell.

 

Ezek a szempontok után évekig kutattam,

próbáltam a 125-ösöket. 

Mire erre esett a választás...

 

A kollégát..

Azért próbáltam a +15lovas, un.

"csúcs125-ösre" rábírni,

mert használtan is találna a pénztárcához Neki Valót.

Valamint Ő is érzi, mint Te is, hogy sokszor kevés,

még kis súllyal is túrázáskor, előzéskor a kis ybr.

 

Valamint felmerült az is, hogy esetleg kétszemély?

Tény, a negyedliter jobb.

Sőt, még a gs 500 is, főleg annak szemében,

hogy városi terep, no, meg munkába is kellene...

(Gs 500 kisebb, mint az én Dukeom,

paraméterileg, jobban elfér a sorok között pl.

Anno mikor ráültem próbáltam,

Nekem túl kicsi volt az ülés és

boka kormány háromszöge, s alacsony is volt)

 

Ha meg 125-ösben nézelődnék,

kizárnám eleve a 10 lovas szekciót.

Igaz, kétszeméllyel nem tudom, mit bírna, főleg, 

+ túrafelszereléssel, de tuti többet, mint a 10 lovas.

 

Használtan Honda cbr125r,(szélesebb kormánnyal?)

Yahama MT 125,

valamint akár egy kisebb Duke,

Avagy gs 500 is jó választás lehet még,

érdemes a megtekintésre, kipróbálásra,

mielőtt vesz valamit az ember..

Én is sok mindent néztem, próbáltam.

Javaslom Neki is..

 

S mivel a ktm duke 15 ló, feltankolva épp 150 kg,

magas, s az én kövér medve termetemmel

sem mutat rosszul, pláne, kényelmes,

némi átalakítással túra felszerelést is

könnyen felrakom,(igaz ez kb 10-15kg)

De összesen bő 130 kg terheléssel jól megy,

utazó 85-90 km/h.

Előzni is jól megy 125-ös létére.

S hegyekben is jó kis kanyarvadász.

Tehát többet tud, mint egy átlagos 10 lovas,

viszont annál drágább.

Anno, a kis mz-vel is volt, hogy sokan

"nem gondolták, hogy így tudok vele menni"

Ezzel is(mostani kis gép) volt már "+meglepetés",

emlékeim szerint... ;) :)

Tehát türelem, s nézelődni érdemes még..

 

 

Előzmény: Munthe (18035)