Tegnap valamelyik magyar autós oldal is beszámolt erről; a kép rögtön ismerős volt.
Valahol azért megnyugtató...
Most voltam a második éves szervizen az autóval - hogy rohan az idő!
Szokás szerint elbeszélgettünk a munkafelvevővel.
Kérdeztem, hogy van e újabb érdekes megfigyelés, tapasztalat?
Mondta, hogy kezd kijönni az (gondolom, hogy itt leginkább a T-GDI-kre utalt), hogy a mai injektorok nem különösebben kedvelik a kommersz, no name 95-ös benzint, volt már ebből cseréjük.
Óvott attól, hogy csak ilyen 95-öst tankoljak. Biztosítottam arról, hogy csak és kizárólag 100-ast tankolok egy márkától. Minden nyugtám megvan - vagy 25 évre visszamenőleg...(igaz, a régiek már olvashatatlanok)
Megbízhatóság:
Mivel támadt egy sanda gyanúm az az autocatalog.com adatai alapján, ezért megkértem, hogy az alvázszám alapján keressen rá az 1.0 T-GDI motorra.
Ugyanis úgy néz ki, hogy a motor konfigurációja (a ma már "klasszikus" D-CCVT, vagy az egyedi CVVD vezérlése van e) és a nyomatékkarakterisztikája függ attól, hogy kézi vagy automata váltós e az autó, hogy lágyhibrid, vagy anélküli e, hogy a Konába vagy az I30-ba kerül e?
Az ominózus katalógus oldalon ráadásul pont enyém verziója nem szerepel...
A dolog ott vett csavart, amikor (alvázszám alapján) a vezérlés robbantott ábrájára mentünk rá, így kiderült, a munkafelvevő nem tudja, hogy miről beszélek, amikor a hengerfejre épített, a vezérműtengely bütykeit "bűvölő" villanymotort mutogatom neki az ábrán (nem az "okoskerekek"ről beszélek).
Úgyhogy mutattam neki videót a CVVD vezérlésről, stb.
Ő még ilyet nem látott.
Nézték ketten is, csak lestek.
S ez jó hír, mert ezek szerint eddig ezzel nem volt gond (kérdeztem, hogy akkor hogyan fogjátok szerelni? Utánanézünk majd ha kell, s valószínűleg cserélni fogjuk, nem javítani).
Mondhatjátok, hogy mit aggódok 20000 kilométernél?
Mit? 3 hete áll a márkaszervizben az öreg, sok kilométert futott (4 éves, húszezer kilométer) deutsche premium munkaeszközöm, a VII-es e-Golf, mert szerinte nem lehetséges az indítás, húzzam ki a töltőcsatlakozót...
Még a töltőnyílás fedelét sem tudom kinyitni, nemhogy tölteni...
(Több példány is méltatlanul öregszik; 70000 kilométernél hátsó lengéscsillapítók, start gomb csere többször, csak amiről én hallottam).
A másik kérdésem az volt, hogy miért annyira benzinszagú a motorolaj fél év után, mint valami kopott, karburátoros-szívatós KGST motornál!?
Pedig gondolhattam volna: A részecskeszűrő regenerálását - a dízelekhez hasonlóan - a kipufogógáz hőmérséklet emelésével; többletüzemanyag égetésével oldja meg a motor.
Az meg ezek szerint vagy elég mind, vagy ezek szerint...valamennyi belejut a motorolajba. Nem is csökken a szintje...
Hurrá.
Minden második 10 kilométer második kétharmadát országúton/várost elkerülő autópálya szakaszon teszek meg a forgalom, külső sáv jellegzetes helyi tempójával
Vagyis 80-90-100-al.
Sajnos a másik 10 kilométereket a reggeli városi forgalomban teszem meg.
Eddig még egyszer sem jelzett be a két év alatt, hogy regenerálás szükséges, menjek országútra, autópályára.
(Amúgy szoktam rokonokhoz, stb.)
Mi lenne, ha csak városban járnék vele!?
Ez: https://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2018/kia_kompromisszummal/
Amíg az autóra vártam, benéztem az alváz/üregvédőshöz is.
Ami itt érdekes lehet, az az a megfigyelése, hogy az elmúlt két évben sokat romlott új autók minősége abból a szempontból, hogy egyre hitványabb az anyaga, kidolgozása az autók alján levő borításoknak, kerékjárati borításoknak, patenteknek. Ugye ő ezekkel találkozik.
Hurrá.