Porter Creative Commons License 2000.05.12 0 0 46
Nekem Xsara-m van, 1.6 Coupe.
Szerintem belul a legkenyelmesebb es legigenyesebb auto az osztalyaban. Valamint - habar ez nem latszik rajta - hatalmas az auto. Komoly parkolasi gondjaim vannak vele ott, ahol pl. egy Corsa-nak hagytak helyet a parkolo autok.

1.4-es (75 PS) motorral nem erdemes venni, eleg gyenge ehhez a kasztnihoz (vezettem mar BX-ben es Saxo-ban).
Az 1.6-os motor regibbi konstrukcio, a Renault egy evvel korabbi 90 pacis 1.6-osahoz volt hasonlithato (ezt egy ClioII-ben hajtottam) - szinte hajszalra ugyanakkora ereje volt a 2 motornak. Amit tudni kell meg, hogy az 1.4-es es 1.6-os Xsara-k dinamikussaga nem a legjobb - az enyem gyari gyorsulasa allitolag 13,3s (amit egy Ford Orion-t hajto baratom nem hitt el - papiron allitolag jobban gyorsult a kocsija, de neki sokkal agilisebbnek tunt a Xsara) ez azonban a hosszu valtoattetelezes miatt van: 180-nal 5000-et forog a motor! Ez pont ugyanakkora attetel, mint az Alfa 156 2.0-nal, valamint hosszabb a kezivaltos BMW 520-nal!

Ez nekem nagyon jol jon, mert autopalyan kenyelmesen tarthatom a 160-170-et 7 liter fogyasztas mellett, valamint a motort sem porgetem szet. Az egyetlen, ami nem tetszett, hogy 140 folott kezd elegge hangossa valni a kocsi - de lehet, hogy csak tul sokat mentem tul csondes autokkal az utobbi idoben :-)

Viszonylag uj a konstrukcio es - legalabbis amikor vettem - messze ennek volt az ara az altalam valasztott felszereltsegi szint mellett.

Egyket aprosagtol eltekintve nagyon meg vagyok elegedve vele, es ha megint kozepkategorias autot vennek, akkor az biztos, hogy Xsara lenne. Csak 1.8-as, vagy 2.0-as 16V motorral. Vagy egy HDi. Az nagyon jo kis motor.

Előzmény: Kopi (26)