Annaem Creative Commons License 2024.02.11 0 2 19182

Próbálom elkerülni a mainstream által elfogadott sztereotipikus állásfoglalást, mert a nagy felület elv elég lesz a rajztanároknak.  A mítoszokat kellene tanulmányozni a válaszért, de azzal már elkéstem húsz évet. Így csak alternaív ötleteim vannak, a kultúrákat az archetípusok, azaz a (jel)képek őrizhetik meg, egyben ablakot nyitnak egy történelmen túli világra, vagyis a történelemben lévő Közösre. A világot bejárva találkozhatunk ezzel a módszerrel, legközelebb Kréta szigetén! (az "evezőtartás", ekkor még nem voltál itt, én meg akkoriban tévedtem ide, ez is egy fura szimbolikus gondolkodás eredménye lehet, vagy nem végezhetsz csak tükörmozdulatot, szigorú szabályok szerinti beállításnak hat minden kéz és testbeállítás a képeken, de ne elégedjünk meg annyival, hogy a lépő láb haladást jelképez. Szóval az evezőtartás, fegyvert is foghatsz így, a bal kezeddel hátranyúlsz, megfogsz egy botot és a jobb kezeddel felül szintén, már nem tudom, hogy merre néz a tenyered. Ezt először a mínosz gyűrűn evező istennőnél láttuk, aki apró szarvakkal ellátott dobozszerű tárgyakat szállít, a fősodor szerint ezek szentélyek, és ugyanezt a tartást látjuk egyiptomi falfestményeken is!

  Ez a kultúrán felüli dolog, (tévedhetek!) itt az egyiptomi esetben még ezerféle kiegészítést elbír. Kezdve a varázslatokkal, tabukkal, tiltásokkal, végül pedig eljutva addig, hogy valamiféle korábbi ábrázolásokból meríthettek, másoltak.

 

Előzmény: őszszakál (19180)